חבר הכנסת דוד ביטן (ליכוד) שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתכניתם ב-103FM, והתייחס לאירוע החריג על גבול רצועת עזה, במסגרתו נפצע באורח קשה בראל חדריה שמואלי. הוא תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט על רקע שיחתו עם אביו יוסי, וטען כי "בראל שילם מחיר בגופו בגלל הביקור המדיני של בנט".

"זו שיחה מאוד מאוד קשה. הכאב של האבא, וגם של האמא", פתח את דבריו. "היו הפגנות גם בתקופת הליכוד, נהרגו לא מעט פלסטינים שהיו שם על הגדר. כנראה בגלל הנסיעה של בנט לארה"ב הוא לא רצה שיהיו הרוגים שם, אבל זה לא הולך ככה. אי אפשר להתקרב עד הגדר באופן שהתקרב".

כשנשאל האם בראל שילם בגופו בגלל הביקור המדיני של בנט, השיב: "זו התוצאה של העניין, לא התכוונו לזה ככה אבל זה מה שיצא".

אחרי כן, התייחס ביטן ל"שימוש הפוליטי" שייו"ר האופוזיציה ומפלגת הליכוד, בנימין נתניהו עשה בשיחה, וקבל על כך: "עוד פעם נתניהו? לא ייאמן הסיפור הזה".

"הוא עשה שימוש פוליטי והוריד את זה מיד כשהבין שזה לא במקום", הוסיף. "לא צריך לעשות שימוש בדבר מובן מאליו. הייתה התנהגות מאוד בעייתית של בנט, הוא לא היה מוכן לשיחה בכלל ונכנס להלם מההתקפה של האב. לדעתי זה היה המצב".

ביטן חזר והבהיר כי התנהלות נתניהו "הייתה טעות. לא היה צריך לעשות שימוש כי הדברים היו ברורים". עם זאת, אמר כי "אני לא חושב שזו פגיעה במשפחה, לא היה צריך לעשות שימוש".

נפתלי בנט, יוסי שמואלי (צילום: Menahem Kahana/Pool via, יניר יגנה, וואלה!)
נפתלי בנט, יוסי שמואלי (צילום: Menahem Kahana/Pool via, יניר יגנה, וואלה!)

הוא עומת גם על התנהלותו בעבר מול משפחות שכולות, ואמר כי "זו טעות להתווכח עם המשפחות. ברור שטעיתי, אתה לא יכול להגיע לשום מצב. עדיף לקבל את הביקורת ולא לענות. במקרה הזה הוא לא היה מוכן, הביקורת שהוא נתן היא לגבי התנהגות המדינה מול עזה, ובזה הבן שלו שילם מחיר כבד מאוד לכן האב כאב לו ולכן גם ראית שבנט לא התווכח איתו בכלל".

חבר הכנסת התייחס גם למדיניות נתניהו ב-12 השנים אשר כיהן כראש ממשלה אשר הבטיח "לחסל את החמאס": "אז הוא אמר. ברור שאי אפשר לחסל את חמאס. גם איווט אמר דברים גם בנט וגנץ. הבעיה הכי גדולה של כל הממשלות כולל הליכוד זה שמדברים יותר מדי. אתה רוצה לעשות? תעשה".

הוא המשיך להתעקש כי אם נתניהו היה בשלטון "ברור שהיינו פועלים אחרת, הוכחנו את זה. היו הפגנות גדולות בתקופת הליכוד, לא כמו בשישי האחרון ופעלו הפוך. בנושא הזה פעלו נכון והפסיקו את ההפגנות בסופו של דבר. בגלל אני מעריך שזה מה שקרה שבגלל הביקור בוושינגטון ואני חושב ששר התפוצות אמר את זה ברדיו שרוצים לעבור את הביקור בשלום".

"נתניהו עשה המון דברים בלי להתחשב ברגישות האמריקאית", ציין, "עובדה שהליכוד פיזר את ההפגנות גם במחר של הרוגים בצוד הפלסטיני ולא היו צריכים לתת לאנשים להתקרב לגדר באופן מאיים".

עם זאת, כשעומת עם העובדה שנתניהו הפסיק בנייה בשטחים כי "לא רצה להסתבך" עם נשיא ארה"ב דאז ברק אובמה, ענה כי "יש דברים שעשה ויש דברים שלא. בנושא ההפגנות הוא לא התחשב ברגישות, הוא נאם בקונגרס בנושא ההסכם עם איראן. התקופה של אובמה הייתה קשה והיה צורך לתמרן".

ביטן טען עוד כי צריך לחסל בצורה ממוקדת את יחיא סנוואר גם במחיר של מלחמה: "אין ברירה, הוא אויב מר ומתמרן את הישראלים באופן אכזרי". כשנשאל מדוע לא עשו את זה בשנות שלטון נתניהו, ענה כי "שר הביטחון היה גנץ, ראש הממשלה לא יכול לעשות מה שהוא רוצה. מה גם שהייתה ממשלה פריטטית".

למרות אמירתו על גנץ, התייחס לדיווחים לפיהם נתניהו הציע לו את ראשות הממשלה ללא רוטציה, ואמר כי הוא "עדיף על בנט, מה אני יכול לעשות?".

בסוף דבריו, התייחס לנושא הגרעין האיראני, ולטענות גורמים ביטחוניים כי "איראן בקצב מסחרר לעבר פצצה": "עצם האמירה היא בושה. נתניהו טיפל כל הזמן בנושא האיראני ומנע הרבה דברים שאי אפשר לדבר עליהם. הם מתקדמים כל הזמן, גם כשהיה הסכם הם עשו את זה מאחורי הקלעים. הם מתקדמים כי הם רוצים פצצה, נתניהו מנע את קצב ההתקדמות שלהם בצורה רצינית.

"בנט והחבורה הם חבורה של ספינולוגים, הוא עושה ספינים לתקשורת, שקד וחבורת אנשיו. גם כשהיינו בקואליציה והם היו בממשלה הם עשו ספינים כל הזמן. הוא נבחר לראש ממשלה? שיטפל בבעיות, אי אפשר על כל דבר להגיד 'ביבי עשה'", סיכם.

סייעה בעריכה: עופרי גליכמן