יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת בנימין נתניהו שוחח השבוע עם אביו של הלוחם בראל שמואלי, יוסי, על מנת לאחל החלמה מהירה לבנו, שנפצע במהלך פעילות צה"ל בגבול עזה. במהלך השיחה, אשר הקלטתה פורסמה היום (שלישי) אמר יוסי שמואלי לנתניהו כי חברי הכנסת צריכים לעשות "יד אחת. כולכם. לא ימין ולא שמאל, תפסיקו לחפש את הכיסאות שלכם".

"מתי תגיעו למסקנה שהחיילים במדינה הזו הם לא ברווזים. זה לא ליכוד ולא ברק. נפתלי בנט צלצל אליי, שאלתי אותו אם זה בגלל שהוא מפחד מהממשלה הזו?", הוסיף האב שטען כי במהלך השיחה לא הצליח לשלוט בעצמו: "זה פשוט, אמרתי לו איך אתם עושים דברים כאלו? אתם לא יודעים לקחת אחריות ממשלתית כולם יחד? לעשות סוף לנגע הזה".


יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בשיחה עם יוסי שמואלי, ללא קרדיט

לשאלתו של נתניהו, האם בראל הוא בנו היחיד של יוסי, הוא השיב: "כן, בן יחיד שעכשיו פצוע אנוש. אחרי שני ניתוחים שהוא עבר היום. אתה מבין מה אני אומר בקשר לבנט? תעשו יד אחת ותדברו על זה בישירות ובאמת. תפסיקו לתת להם להתקדם קדימה. למה הם ליד הגדר? אין החלטה ברורה?".

בשלב זה אמר ראש הממשלה לשעבר ליוסי כי הוא מתפלל עבורו, יחד עם כל אזרחי ישראל, בשביל שבראל יתאושש ויצא מבית החולים במהרה. "יש לך את כל האהבה שלנו ושאלוהים ישמור עליכם", סיכם נתניהו.

מוקדם יותר היום, ערך מפקד פיקוד הדרום, האלוף אליעזר טולדנו, את החייל בבית החולים ופגש את הורים, שתקפו אותו ואת התנהלות הצבא. השניים אמרו כי "לוחמי מג"ב היו אמורים לעצור אותם הרבה לפני", וקראו לו לקחת אחריות ולהתפטר. הערב, ערך גם הרמטכ"ל, אביב כוכבי, ביקור בבית החולים.