אין ספק שאחד מחברי הכנסת הבולטים אך השנויים במחלוקת הוא ח"כ עמיחי שיקלי. האיש, שנכנס כהבטחתה הצעירה של מפלגת ימינה היישר לכנסת ה־24, הצליח להפוך בהינף יד גם לנקודת התורפה המשמעותית שלה. לינון מגל לא היה ספק כי שיקלי הוא האיש הנכון במקום הנכון לשנת תשפ"א, ושעמידתו נגד הקואליציה הטרייה ראויה לשבח. הוא שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל במסגרת משדר סיכום השנה של 103FM.

שיקלי, מחנך בעברו, יזם חברתי ומייסד מדרשת 'תבור', הודיע לאחר הקמת ממשלת בנט־לפיד כי החליט להצביע נגד הקמתה - בניגוד לשאר חברי מפלגתו, שכמובן תמכו. חבר הכנסת הבהיר שישקול כל הצבעה לגופה ולא יצביע אוטומטית עם האופוזיציה, ובפעולתו הנחשבת שנויה במחלוקת גם בנוף הפוליטי של ימינו, תרם לכישלון הקואליציה בהצבעה על חוק האזרחות, שהפכה לקרב רב־משתתפים במשכן הכנסת.

"האיש הזה שיחק אותה", ציין מגל, "מה שיפה בסיפור שלו, זה שהוא נהיה כוכב כי הלך עם האמת ודבק בעקרונות שלו. הוא היה ישר וכיבד את המילה שנתן לבוחריו ולא בגד בהם או עשה הפוך ממה שהבטיח". המגיש הביע את הערכתו הרבה כלפיו: "יפה בעיניי שמישהו גם הולך בדרך הישר וגם קוצר על כך את הפירות, ולכן אני אומר לו שאפו - והופך אותו לאיש השנה שלי".

מגל הסביר מדוע החלטותיו יועילו לו בעתיד, אפילו לשם שמיים: "שמו הלך לפניו ובנט לקח אותו מסיבה זו. הוא היה איש רציני מאוד, לוחם, קצין ומחנך. איש שהשפיע ובא לדרך מסוימת. עמיחי קנה מקום בעולם הבא, הוא איש של אמת שעמד במילתו. ח"כ שיקלי הפנה עורף לסיעתו כי היא לא עמדה במילה שהיא נתנה לבוחר".

בסיום דבריו, הדגיש כי שיקלי כאן כדי להישאר: "אני בהחלט רואה בו עתודה להנהגת הימין בעתיד ואני חושב שעתידו מובטח, הרבה יותר מאלה שעשו את הנכלוליות הזאת כמו בנט או איילת או גדעון או כל אלה, לדעתי עתידם מאחוריהם".