פרופ' יעקב נגל, לשעבר ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי, שוחח היום (ראשון) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM וסיכם את פגישת הבכורה של רה"מ נפתלי בנט ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צריך לקחת מהפגישה את מה שיש בה ואת מה שאין בה. הייתה פגישה מצוינת וטובה, שני מנהיגים חדשים הכירו אחד את השני. אף אחד לא רצה להעלות את חילוקי הדעות, ויש כאלה". 

בהמשך, התייחס פרופ' נגל גם לנושא האיראני וציין כי דיוני ההכנה היו טובים, שהובילו כך לטענתו, לכך שהמדיניות הישראלית הקיימת הובנה והובהרה. "כל אחד מבין את הצד השני, מבינים שישראל אומרת שלא תהיה חלק מחזרה להסכם נוראי, ושהיא תשמור על חופש הפעולה שלה כולל חיזוק האופציות הצבאיות להתמודד, ואם היא תצטרך, גם לבד. גם בנט אמר שישראל לא תבקש מהאמריקאים להילחם עבורה". 

נפתלי בנט וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
נפתלי בנט וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)


"בנט לא שינה למיטב הבנתי פסיק אחד מהמדיניות הישראלית בנושא האיראני. הוא מבין את העובדות שהוא עומד מולן. השיטה שלא ניכנס ראש בראש פומבית אלא נדון על כך בחדר הסגור, אני חושב שעקרונית זה לא רע", הוסיף. 



כמו כן, ממלא מקום ראש המל"ל לשעבר טען כי לדעתו יש אפשרות לתקוף את הסכם במספר דרכים. "אני מעריך שמי שצריך לעשות את עבודתו יושב ומתכונן גם בדקות אלה שבהן אנחנו מדברים".

בסיום, התייחס גם להצהרה של הנשיא ביידן שאמר שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, ואמר כי "הוא אמר 'במשמרת שלי'. האמריקאים אומרים 'נוודא שאיראן לא תהיה גרעינית לעולם', אבל אם חוזרים להסכם אין מנוס מכך שהיא תהיה גרעינית. מתחת לקרקע הם יוכלו לרוץ קדימה. השורה התחתונה היא שאם נחזור להסכם הגרעין, בסוף אותו הסכם, כשיתחילו לרדת ההגבלות, הם יהיו אפס זמן מגרעין. זה יקרה, ולכן אי אפשר לחזור אליו. אסור לחזור אליו".

"אם אני הייתי איראני הייתי אומר 'מה אכפת לי'. אני פסימי בנושא ההסכם, אני תמיד בנושא הזה סומך על האיראנים יותר מאשר על האמריקאים", סיכם. 

סייע בהכנת הידיעה: יניב מורוזובסקי/103fm