יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת אלכס קושניר שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM והתייחס לתקציב המדינה לשנים 2022-2021, אשר יובא כבר השבוע לקריאה ראשונה בכנסת. "מה שחשוב בתקציב הנוכחי הוא לא כמות העמודים, אלא שמדובר בתקציב החברתי ביותר שהיה לישראל", אמר יו"ר ועדת הכספים.

ח"כ קושניר הסביר מה יהיה הליך העברת התקציב, החל מהגשת ספר התקציב מחר: "48 שעות אחרי הגשת הספר, נצביע עליו בקריאה הראשונה ולאחר מכן נחלק את חוק ההסדרים בין הוועדות. נצטרך להכין את החוק לקריאה השנייה והשלישית, מה שיוביל לכך שאחרי שלוש שנים, יהיה תקציב למדינה".

"חוק התקציב וחוק ההסדרים חייבים לעבור בקריאה ראשונה. אחריה, יש לנו חודשיים וחצי לדון בתקציב. אני לא מכיר שום חוק שנכנס לכנסת בקריאה ראשונה ויצא בשנייה ושלישית זהה לחלוטין. כולם מבינים שתפקידו העיקרי של התקציב הוא לייצב את המשק. אפשר יהיה להכניס לשם שינויים, אבל הזמן לדון בזה הוא לא לפני הקריאה הראשונה", המשיך חבר הכנסת.

בנוסף, הוא התייחס לביקורת על הקואליציה, לפיה רע"מ לא בהכרח תצביע בעד התקציב: "רע"מ היא לא בעיה, היא שותפה לקואליציה ואני בטוח שתצביע בעד התקציב. לא מדובר בתקציב של שר האוצר או של ישראל ביתנו, אלא זו משימה של כל הקואליציה, ואגב גם של האופוזיציה. מדובר בתקציב שהוא באמת חסר תקדים מבחינה חברתית".

על דרישת בעלי העסקים לפיצוי מהמדינה נוכח משבר הקורונה, אמר: "אנחנו נמצאים עם יד על הדופק כל הזמן, ובודקים את מצבם של העסקים, נקבל החלטות בהתאם. קשה מאוד למדוד את השפעת התו הירוק והסגול על המשק. בסופו של דבר, הכל נמדד לא בתחושות, אלא במספרים. אנחנו בוחנים את המחזורים של העסקים ונקבל החלטות בהתאם. אנחנו לא אטומים, אנחנו בקשר עם האנשים בשטח וכאן כדי לתת את הביטחון - אם נצטרך אז ניתן".

סייע בהכנת הידיעה: דוד זבולוני, fm103