חבר הכנסת צבי האוזר (תקווה חדשה) שוחח היום עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM והתייחס לפגישתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. ח"כ האוזר הסביר כי הוא מרוצה מהתייחסותו של ביידן לאיום האיראני, ואמר כי "הצהרת ארה"ב בנושא הנשק הגרעיני הייתה חשובה, אך לא מספיק לומר אותה, צריך שיהיה איום אמריקאי אמין מול התוקפנות האיראנית בנושא הגרעין".

"בעיניי, איום אמין הוא התנאי ההכרחי לסיכוי דיפלומטי כלשהו, שאני סקפטי מאוד לגביו", המשיך חבר הכנסת והוסיף כי "בין שתיקה לבין מלחמות יש רצף אפשרויות - ארצות הברית היא הידידה החשובה ביותר למדינת ישראל בהקשרים רבים, בעיקר בהקשר הביטחוני. אז לפעמים יש חילוקי דעות בין ידידים, אבל לא חייבים על כל אי הסכמה לרוץ לתקשורת ולפתוח בחילופי מהלומות הדדיים. ההבנה שאפשר להרים טלפון ולנסות לצמצם את חילוקי הדעות, היא הבנה קריטית בעיקר בתחילת הקשר בין שני הממשלים החדשים".

האוזר טען כי על פי הדיווחים השונים, המפגש בין שני המנהיגים "היה מצוין. עברו 48 שעות ואין גלי הדף משניים, זו אינדיקציה טובה. חשוב לומר שמה שנאמר בארבע עיניים הוא קריטי ושני הצדדים הקרינו שיש פה 'תחילתה של ידידות מופלאה'. זה חשוב כי אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני".

לסיום, חבר הכנסת התייחס למצב במזרח התיכון: "נדמה לי שאנחנו רואים תהליך, גם בארה"ב אבל בוודאי בישראל, שהמזרח התיכון של 2021 הוא לא כמו ב-2011. הדברים השתנו ואני מאמין שהאסטרטגיות האמריקאיות שהתגלו כשגויות ישתנו גם. יכול להיות שיהיו ועדיין יש חילוקי דעות, אבל שתי המדינות ידעו לפתור אותן בידידות".

סייע בהכנת הידיעה: דוד זבולוני, fm103