שר הביטחון בני גנץ נפגש הלילה (שני) ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. השניים דנו בעניינים ביטחוניים, מדיניים, אזרחיים וכלכליים בשטחי יהודה, שומרון ועזה וסיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

עוד דנו השניים בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית באיו"ש ובעזה. גנץ כינה את הנושאים שנדונו בפגישה "נושאים מעצבי מציאות" ואמר לאבו מאזן כי ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית. 

בפגישה השתתפו גם מתאם הפעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, השר הפלסטיני לעניינים אזרחיים, חוסיין א-שייח, וכן ראש המודיעין הכללי הפלסטיני, מאג'ד פארג'. בסיום הפגישה המקצועית המורחבת, נועדו גנץ ואבו מאזן בארבע עיניים.

מדובר בפגישה הרשמית הראשונה שמקיים שר ישראלי בכיר עם אבו מאזן זה 11 שנים. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אומנם נפגש עם אבו מאזן בשנת 2015 והשניים אף לחצו ידיים, אך הייתה זו פגישה צדדית שהתקיימה בשולי ועידת האקלים שנערכה בפריז בירת צרפת.

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס לפגישת בני גנץ ומחמוד עבאס: "מברך על פגישת שר הביטחון עם יו"ר הרשות הפלסטינית. לאחר נתק ארוך ומזיק של שנים עם השכנים הקרובים ביותר, הגיע הזמן לחדש את ההידברות ושיתוף הפעולה עם הרשות. יש לעשות כך בכל התחומים - האזרחי, הכלכלי, הביטחוני והמדיני".