מני נפתלי, שעבד כאב הבית במעון ראש הממשלה, שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לפרסום הראשון של כספית ב"מעריב" לפיו משפחת נתניהו לא החזירה למדינה עשרות מתנות שניתנו לה במהלך כהונתו של נתניהו. "אם קיבלת מתנה ששווה כסף ולא חזרה למדינה, זו גניבה לכאורה", אמר, והוסיף: "נאלצתי להביא כמה פעמים מתנות ממשרד ראש הממשלה למשפחת נתניהו".

נפתלי טען עוד כי "נתן אשל נתן הוראה שלא יהיה נוהל מתנות, כשהמתנות מגיעות לעשות בהם מה שרוצים, לא רושמים אותן. היה בחור שאני לא זוכר את שמו שאמר שהוא לא מתעסק בזה כי זה פלילי. אז עכשיו, איפה המתנות? שאלה רטורית. המתנות אצלם".

"לשאול איפה המתנות היא שאלה רטורית, הן אצל משפחת נתניהו. הם צריכים להחזיר את המתנות, הם לא דיווחו עליהן. אם נתניהו קיבל משהו באירוע רשמי של אובמה או פוטין, זה של המדינה. המתנות לא חזרו לחזקת המדינה", הוסיף.

לטענו, הוא נאלץ כמה פעמים להביא ממשרד ראש הממשלה את כל המתנות, "הוא אמר לי שאני אחראי עליהן. זה היה מפחיד, כי גם קודמיי בתפקיד אמרו לי שזה פלילי ושהמתנות יהיו רשומות עליי. יש דברים שהם יקרים". 

פנינו לקבל את תגובתו של נתן אשל. לכשתתקבל נפרסמה כאן.

מטעמו של נתניהו נמסר בתגובה לפרסום של בן כספית במעריב אתמול, כי "מדובר בניסיון לייצר פרשה פיקטיבית כדי להסיט את תשומת הלב מסכום העתק של 23 מיליון השקלים שמושקעים כעת מכספי הציבור בשיפוץ בתיהם הפרטיים של בנט ולפיד. כל המתנות שהגיעו לתצוגה בבית רה״מ או במשרד רה״מ הוחזרו, והמתנות המדוברות אינן ברשותו של רה״מ לשעבר נתניהו".

מני נפתלי ניצח בתביעת דיבה את מקורבי נתניהו ויפוצה בכמעט 200 אלף שקל

בית משפט השלום בהרצליה כי מני נפתלי יפוצה על ידי מקורבים לנתניהו ורעייתו על כך שהכפישו אותו בתקשורת על רקע פרשת המעונות. נפתלי יפוצה ב-136 אלף שקל, ובעוד לכמה עשרות אלפי שקלים על הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. יוסי כהן, עורך דינם של בני הזוג נתניהו, ישלם לנפתלי 90 אלף שקל.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm