ביומה השביעי של שביתת בתי החולים הציבוריים, התכנסה ועדת הבריאות של הכנסת לדיון על התקציב שעדיין לא עבר. ענת דוידוב שוחחה על כך היום (שלישי) עם חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), בתוכניתה "איפה הכסף?" ברדיו 103FM. ח"כ טיבי הביע זעם ושאל: "למה מנהלי בתי החולים צריכים להפגין ברחוב כדי לקבל תקציב? זה ביזארי לחלוטין, זה אכזרי. חלקם אמרו שאם זה לא ייפתר, הם ילכו לסנקציות קשות יותר. התחזית היא לא טובה". בהמשך השיחה אמר מה תהיה עמדת מפלגתו לגבי אישור התקציב. 

טיבי, שטרם היבחרו לכנסת היה רופא, הסביר בהרחבה את דבריו: "אני מלווה את מאבק שבעת בתי החולים הציבוריים מאז תחילתו. הושג סיכום על 630 מיליון שקל ו-50 מיליון שקל כל חודש, והוא לא מקוים, יש הפרה בוטה שלו". עוד אמר: "לכן בתי החולים קורסים, הם לא יכולים לשלם לספקים וביטלו ניתוחים אלקטיביים, אלפי ניתוחים בוטלו".

כשנשאל היכן הכשל של משרד הבריאות, השיב טיבי: "אני מבין שהם רוצים להפוך את מנהלי בתי החולים לשחקני פינג פונג, מעבירים ממשרד למשרד, מפקיד לפקיד, ומי סובל? הציבור. עוד ועוד ישיבה, אם הפתרון לא מיידי אז זו סחבת, ומה שאנו רואים נשמע ונראה כמו סחבת לחלוטין. מתייחסים בחוסר כבוד למנהלי בתי החולים, למה הם צריכים להפגין ברחוב כדי לקבל תקציב? זה ביזארי לחלוטין ואכזרי".

טיבי התייחס לסכנת קריסה של אחד מבתי החולים השובתים והזהיר: "היום חלק ממנהלי בתי החולים אמרו שאם זה לא ייפתר, הם ילכו לסנקציות קשות יותר, לכן התחזית לא טובה. למה משרד האוצר והבריאות מתייחסים בטפטוף או בהרעבה לבתי החולים האלה, ונותנים טיפול לשני מיליון אזרחים במדינת ישראל". ח"כ טיבי קבע: "מישהו צריך לתת את התשובה, אמרו שזו ממשלת שינוי, ביחס לבתי החולים זה שינוי לרעה. שלושת בתי החולים בנצרת גם שובתים. בתי החולים האלה חיים מתרומות. אם לא יעבירו להם כספים הם יקרסו. גם לא מקימים שם בתי חולים, וגם לא מתקצבים אותם נכון. כך אי אפשר לתת טיפול טוב".

בהמשך, התייחס ח"כ טיבי לסוגיית אישור תקציב המדינה בכנסת ואמר כי הוא וחברי מפלגתו לא יתמכו בקואליציה בזמן ההצבעה: "אנחנו אופוזיציה, לא נתמוך בתקציב, ממתי חברי אופוזיציה נדרשים להצביע בעד תקציב? יכול להיות שיהיו כמה סעיפים חיוביים, אך תקציב הוא משהו אידיאולוגי ויש בו הרבה דברים שהם בניגוד לדעתנו, לכן לא נוכל לתמוך בתקציב".  

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm