האם יו"ר תקווה חדשה ושר המשפטים גדעון סער מתכוון לוותר על תוכניתו לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה? לפי דיווח בחדשות 13, נראה כי נימוקים טכניים לצד התנגדות הדרג המקצועי לא תאפשר לסער להחיל את השינויים אליהם שאף לפני כניסתו לתפקיד של היועץ הבא בפברואר 2022. 

כזכור, בזמן המו"מ הקואליציוני מפלגתו של סער הציבה במקום גבוה מאוד את התוכנית לפיצול תפקיד היועמ"ש, כך שהיועץ הבא לכשייבחר יהיה רק יועץ לממשלה ולצידו יהיה תובע כללי, שיקבל את ההחלטות על פתיחה בחקירה והגשת כתבי אישום נגד פוליטיקאים. 

לפי הדיווח, התוכנית מתעכבת כשהנימוק העיקרי הוא לכאורה טכני ונוגע ללוחות הזמנים: היועץ הבא צריך להיכנס לתפקיד בפברואר 2022 ולכן צריך כבר בחודש חודשיים הקרוב להקים ועדת איתור, וסער ככל הנראה לא יספיק לממש את השינויים לפני כינוס אותה ועדה. 

עוד דווח כי יש התנגדות גדולה מאוד של היועמ"ש הנוכחי וצמרת משרד המשפטים לתוכנית, לצד פוליטיקאים שטוענים שדווקא היועץ הוא זה שמרכך את ההמלצות בחקירות נגד אישי ציבור, ולכן הם מתנגדים להוריד ממנו דווקא את הדבר הזה ולהשאיר את זה לפרקליט המדינה, שלא בא איתם בחיכוך בכלל, ולו יהיה יותר קל להגיש כתבי אישום נגד פוליטיקאים.