בשוך סערת הקורונה, הצביעו השרים זאב אלקין (תקווה חדשה) ואיילת שקד (ימינה) נגד ההגבלות בכותל בקבינט כדי, לדבריהם, להימנע ממצב של חוסר שיוויון בינו לבין המעמד של הר הבית, בו מתפללים מוסלמים בתקופה הזו של השנה. "אין שום הגיון ליישם מגבלות קורונה בכותל ולא להתייחס במקביל למה שקורה בהר הבית", צידק אלקין את ההחלטה. על דברים אלו השניים ספגו אש הבוקר (רביעי) מח"כ יריב לוין (הליכוד) שהתראיין בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM: "הזהרנו שזאת ממשלה חסרת אחריות שמפקירה את הביטחון והבריאות".

דברים אלו של לוין מצטרפים לפוסט שכתב אמש בחשבון הפייסבוק שלו בעל מסרים דומים: "מגיעים אלקין ושקד ומצביעים נגד ההחלטה, ובזה הם מבקשים להראות שהם יצאו ידי חובה. אם הם רוצים מדיניות ימין, הם צריכים לעזוב את הממשלה הזאת ולהקים איתנו ממשלת ימין".

כשנשאל האם בליכוד מוכנים לקבל את השרה שקד והשר אלקין בזרועות פתוחות, השיב לוין: "אנחנו אומרים דבר פשוט - אנחנו מצפים שמי שמציג את עצמו כימין ולקח קולות מהימין, שלא יסתתרו מאחורי הצבעה. בכך הם אומרים כמה הם בסדר. אז אני אומר להם - אתם הכי לא בסדר ואתם אשמים שהממשלה הזאת קיימת. מי שחושב ימין צריך להצטרף לממשלת ימין. אי אפשר לרמות את הציבור כל הזמן".

יריב לוין (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
יריב לוין (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

"כולם מבינים את המציאות, ואם הוא אומר שהמתווה הוא כמו שהיה קודם - אז למה הם הצביעו נגד?", תמה יו"ר הכנסת לשעבר. "הממשלה הזאת רק דירדרה אותנו. אנחנו קיבלנו החלטות אחראיות שחלו על כולם, ופה הפופלוזים חוגג והאפליה חוגגת. לסיכום הוסיף: "אם הם מחוייבים, עדיין לא מאוחר לצאת החוצה מהממשלה הזאת".