נשיא המדינה יצחק הרצוג פתח היום (חמישי) את ועידת המשפט העשירית של לשכת עורכי הדין בישראל, והתייחס בנאומו לגל הרציחות והאלימות בחברה הערבית.

"אני עוקב בתדהמה מזה תקופה ארוכה, בחרדה, בחלחלה, אחרי גל הרציחות המזוויע שפוקד את מדינתנו בכלל ואת החברה הערבית בפרט. בכל בוקר, בכל ערב, אני שומע על עוד הרוג ועוד הרוגה, בגילאים שונים, ממקומות שונים. המספרים מראים על למעלה מ-100 נרצחות ונרצחים מראש השנה שעברה. מאות רבות של יתומים ויתומות, אלמנות ואלמנים. עולמות שלמים נחרבים. אזרחים חפים מפשע, תמימים, אזרחים שלנו, של מדינתנו", פתח הרצוג את דבריו.

"אי אפשר להמשיך לחיות ככה. מדינת ישראל לא תוכל להמשיך ככה ועדיין לקרוא לעצמה מדינה מתוקנת. לא יתכן שאזרחים ואזרחיות במדינת ישראל יקומו משנתם וילכו לעמל יומם, כשהם לא יכולים להיות בטוחים שישובו בשלום לביתם", המשיך.

"אני מרגיש שהנטייה שלנו להשתמש במילים מקטינות כמו "משפחות פשע", "סכסוכי חמולות", ואפילו "רצח על כבוד המשפחה" – רצח שאין בו לא כבוד ולא משפחה - מקשות עלינו לצאת למלחמה הזו. המציאות הזאת לא איזוטרית, היא לא בשוליים, מדובר בטרור אזרחי לכל דבר. מדובר בארגונים בסדרי גודל בלתי נתפסים שמתנהלים כמו צבא ושולטים ברשת ענפה של קשרים ומשאבים. טרוריסטים שמחליטים עבור כולנו", הוסיף הרצוג.

"אין ואקום למשילות, אין ואקום לריבונות. בכל מקום שלא נהיה כמדינה וכרשויות – הפשע ישתלט. זוהי שעת חירום לאומית! שלטון החוק הוא מהיסודות המארגנים החשובים ביותר של מדינת ישראל, וכולנו, העם בישראל כולו מתפללים כל יום בשלומה של מלכות, של הרשות השופטת ויתר רשויות השלטון", סיים את דבריו.