שר החוץ ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נשא דברים הבוקר (חמישי) בפתח ישיבת הסיעה בכנסת, והתייחס למאבקים לקראת אישור תקציב המדינה שעולה היום לקריאה ראשונה במליאה.

"הכנסת תצביע היום על התקציב בקריאה ראשונה. עוד צעד לכיוון הנורמליות. עוד שלב בדרך לממשל מתפקד, תקין, שעוסק בתפקידו האמיתי – לשפר את חייהם של אזרחי ישראל. אני מציע שאף אחד לא יתבלבל. אנחנו לא הולכים ביממה הקרובה להחזיר לשלטון את ביבי ודרעי ואיתמר בן גביר. גם לא נלך לבחירות. אני קורא מפה לכל חברי הכנסת של הקואליציה: תזכרו שאתם מנהלים את הוויכוח כי היום יש לכם את הכוח להשפיע. הכוח הזה הוא לא מובן מאליו. הממשלה הזו לא מובנת מאליה", אמר לפיד.

"בשקט, בלי לנסות לגנוב כותרות, יש עתיד הגיעה בתקציב הזה להישגים הגדולים ביותר בתולדותיה. בכל הנושאים שחשובים לנו – חינוך, עסקים קטנים, אנשים עם צרכים מיוחדים, זכויות נשים, כלכלת חדשנות. כל מה שנאבקנו בשבילו כל השנים – מתניע עכשיו. התקציב יעבור, כי אם הוא לא יעבור כל זה לא יקרה. הנכים, הקשישים, החולים, לא יכולים להרשות לעצמם שזה לא יקרה. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שזה לא יקרה", הוסיף לפיד. 

"בדרך יהיו ויכוחים. זה טוב וכך צריך להיות. סוף סוף מתווכחים במדינה הזו על מה שחשוב. הייתי הרבה יותר מודאג אם נושאים כמו הרפורמה בחקלאות, או העלאת גיל פרישה לנשים, היו עוברים באופן אוטומטי. אתם ואני רוצים לדעת שבנושאים רציניים מתקיים דיון רציני. שנשמעות דיעות שונות. שזה בוער באנשים. אנחנו לא ניתן לפגוע בחקלאות הישראלית. אנחנו לא ניתן לפגוע בנשים מוחלשות. אנחנו כן רוצים לתקן ולעשות", המשיך.

עוד אמר לפיד כי "כל היופי בממשלה הזו, הוא שאנחנו מתייחסים ברצינות למחלוקות. מחלוקת אצלנו היא לא משהו שמביא איתו רעל ושנאה, מחלוקת היא הדרך להגיע לתוצאה טובה יותר. ללבן עניינים ולהגיע לתוצאות. קראתי אתמול דיווח שהתווכחתי עם ניצן הורוביץ. תדעו שזה נכון. התווכחנו על תיקון מסוים בחוק הרגולציה. אני לא אכניס אתכם לפרטים כי זה מורכב וארוך, אבל אתם רוצים שנתווכח על זה. ניצן הוא שר בריאות מצוין, הוא יו"ר מפלגה, יש לו עמדות שהוא רוצה להגן עליהן, כך צריך להיות. הוא גם אדם אחראי ושנינו מנהלים את הויכוח בידיעה שלא נפיל את הממשלה ולא נשבור כלים.

"ראיתי גם דיווח על זה ששר הבטחון בני גנץ ואני התווכחנו על חוק הגיוס. גם זה נכון. התווכחנו עד שהגענו לתוצאה. אחר כך הלכנו יחד לקבינט כדי לקיים דיון בטחוני שבו דווקא שנינו הסכמנו. זה לא מה שאתם רוצים שיקרה? ששרים בכירים ידונו, לפעמים בלהט, על נושאים שהם חשובים למדינה? זה כל הרעיון בממשלה נורמלית. אנשים נורמלים שמשקיעים במה שחשוב באמת", סיים לפיד את דבריו.