ייתכן כי בן כספית היה מכריז על עצמו כאיש השנה, בגלל הסבלנות הגדולה שהוא מפגין בכל בוקר בשידור עם ינון מגל - ובכל זאת, זה לא סוד כי תום עידן נתניהו הוא האירוע המכונן ביותר בשנה האחרונה עבור העיתונאי המוערך. לשם כך, החליט כספית להעניק את התואר הנחשק לדמות מפתח בפוליטיקה הישראלית - שר המשפטים ויושב ראש מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער. על כך הוא שוחח עם ניסים משעל, במסגרת משדר סיכום השנה של 103fm.

גדעון סער - איש השנה של בן כספית (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
גדעון סער - איש השנה של בן כספית (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

"יש פה 2 בחירות מתבקשות, אבל הבעיה היא ששמעתי שהקולגות שלי כבר בחרו בהן, אז אני מדלג עליהן ומנסה בכל כוחותיי להיות מקורי ולהביא איזשהו תוסף", הסביר בן כספית ונימק: "ברור שנפתלי בנט כבר נבחר, ולכן הוא לא איש השנה שלי. גם מנסור עבאס, שעשה מעשה היסטורי ברמה תנ"כית למרות שהוא לא יהודי בכלל, הוא לא איש השנה שלי - כי כבר בחרו בו".

אז במי בחר המגיש? "אני בוחר בשר המשפטים, גדעון סער. הרי ברור שהאירוע של השנה זה סיום שלטון נתניהו לאחר 15 שנים. אפשר לקרוא לזה 'תום עידן' או 'הנפילה', מפני שזה לקח באמת הרבה מאוד זמן - כולל 4 מערכות בחירות. אין לי ספק שמי שעומד מאחורי האירוע הזה ומי שגרם לו בצורה ישירה ועקיפה, זה גדעון סער".

כספית ביקש להצדיק את בחירתו הלא צפויה: "החלטתו של סער לעזוב את הליכוד מאוד הפתיעה אותי. אני הייתי מאלה שאמרו שסער לעולם לא יעזוב את המפלגה. חשבתי שהוא נולד שם וימות שם, אבל ההחלטה שלו עשתה את ההבדל בין הקמפיינים א', ב' ו־ג'. 3 המנדטים שהוא לקח מנתניהו, ממש ישירות מהליכוד, אלה המנדטים שאיפשרו להקים ממשלה שאינה ממשלת נתניהו. ההחלטה עצמה הייתה אמיצה מאוד, הקמפיין היה קשה מאוד, הכול כמעט התרסק - אבל בסוף זה קרה".

למעשה, לדבריו של כספית, גדעון סער הוא לא רק פוליטיקאי מוערך, אלא גם אסטרטג מבריק: "ההחלטה של סער לא להמליץ על אף אחד בסבב הראשון, מתוך ידיעה שהמנדט יוטל על נתניהו ומתוך הניחוש וההימור שהוא לא יצליח להקים ממשלה - רק כך הוא הצליח להכשיר את בנט. זו כמו תפירה איטית של רוקם תחרה. לכן, אני חושב שגדעון סער הרוויח את התואר הזה בזכות".