המדינה צפויה להגיש היום (ראשון) בקשת דחייה של חצי שנה בפינוי המאחז הפלסטיני חאן אל אחמר. זאת, בהתבסס על עבודת מטה בין סוכנותית הכוללת חוות דעת מדינית של משרד החוץ.

חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר בתגובה לבקשת הדחיה הנוספת: "אין גבול לביזיון ולחרפה. אחרי שבית המשפט העליון הסביר לממשלה שחייבים לפנות את חאן אל אחמר, הממשלה מצפצפת על ההחלטה ועושה ככל שביכולתה כדי ללמד שאין שלטון חוק בישראל. מקווה שבית המשפט העליון יפעל, כשם שפעל כאשר על הפרק עמדה הריסת בתי יהודים, ולא יאפשר הפגיעה בשלטון החוק".

מתנועת רגבים, העותרת לבג"ץ בדרישה לאכיפת החוק ופינוי חאן אל אחמר, נמסר: "אסור בשום פנים ואופן שמדיניות אכיפת החוק של מדינת ישראל תיקבע בפועל על ידי הלחץ הפסול שמפעילות מדינות זרות. זהו מדרון חלקלק ומסוכן המכרסם בסוברניות של מדינת ישראל".

בחודש יולי האחרון, שר החוץ יאיר לפיד פנה למזכיר הממשלה וביקש לדחות פעם נוספת את פינוי המאחז הבלתי חוקי, עד לבחינת ההשלכות המדיניות והביטחוניות של המהלך. לאחר בקשתו, בג"ץ אישר הארכה אחרונה בנושא פינוי המאחז.

כזכור, בג"ץ אישר צו הריסה נגד המתחם, ובאוקטובר 2018 הודיע ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, כי הוא יפונה תוך זמן קצר, אך צו ההריסה לא מומש.