ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי הוא "מגבה את מפקדי צה"ל וחייליו באופן מוחלט". זאת, על רקע מותו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי והביקורת שמופנית עקב כך נגד הצבא.

"יש מי שמנסים להשתמש בצה"ל ככלי שרת לקידום מטרות פוליטיות ציניות", הוסיף בנט. "זה פוגע בכושר העמידה שלנו וזה דבר לא ראוי. תפסיקו את זה".

"כמי שמכיר את שדה קרב ופיקד על חיילים, וכמי שאיבד את הטוב שבחבריו, אני יודע שכשמקבלים החלטות באירועים מבצעיים – יש גם שגיאות, ולפעמים הן כואבות וקשות. קרבות רבים עוד לפנינו, לצערי, ועל צה"ל צריך לשמור, כדי שישמור על כולנו", ציין.

רה"מ התייחס גם למאמצים למגר את תחלואת הקורונה: "אני רוצה לבשר היום בשמחה ובזהירות שהדפנו את הלחצים ומנענו סגר בראש השנה. המשיכו לקיים את ההנחיות כדי שגם בסוכות ובשמחת תורה נישאר פתוחים".

"העובדה שפתחנו את שנת הלימודים כסדרה, העובדה שאנחנו חוגגים בחגים כשישראל פתוחה - זה לא מובן מאליו. אסטרטגיית הבלימה הרכה, שעיקרה שמירה על הפרנסה ועל הכלכלה, לצד שלל פעולות לריסון התחלואה, בהן חיסון הבוסטר - נראה שהאסטרגיה הזאת בדרכה להצליח, אבל אסור לנו להיות שאננים", הזהיר.

כמו כן, דיבר בנט בשבח הקאוליציה גם על אישור התקציב בקריאה ראשונה: "ביום חמישי אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנים 2021-2022. המדינה חוזרת לפסים של יציבות ותפקוד ובעזרת השם נעביר את התקציב גם בקריאה שנייה ושלישית, לדעתי בצורה אפילו יותר פשוטה מאשר בקריאה ראשונה".

הממשלה, שהתכנסה כאמור, אישרה את מינויו של ד"ר רונן הופמן, חבר הכנסת לשעבר מטעם יש עתיד, לשגריר ישראל בקנדה. שר החוץ, יאיר לפיד, בירך על המינוי בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי יש לו "את הניסיון הנדרש והידע המקצועי שיסייעו לו לבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר".

עוד דנה בהחלת תו ירוק על עובדים במערכת הבריאות, החינוך ובתי עסק שמחוייבים לפעול בתו ירוק. לפי ההצעה, עובדים שיבחרו שלא להתחסן ולא להיבדק, לא יוכלו להגיע לעבודה, מה שייחשב כהתפטרות מצדם.

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, הסבירה הבוקר בסרטון שפרסמה בפייסבוק, כי "כמו שהמבקרים צריכים להראות שהם התחסנו או נבדקו, גם העובדים יצטרכו לעבוד על אותו היגיון. העובדים לא יוכלו לעבוד גם מרחוק. כמו כן, זה יחשב כהתפטרות מצידו ולא כפיטורים מצד המעסיק, לזה יש השפעה על הזכאות שלו בדמי האבטלה. השיקול העיקרי הוא לצמצם את התחלואה".

בנוסף, ידונו השרים במינוי שגריר לארה"ב במקומו של גלעד ארדן ובמינוי מנכ"ל למשרד פיתוח הנגב והגליל, במקומו של אריאל משעל