ממשלת ישראל ביקשה הערב (ראשון) ארכה נוספת בביצוע החלטת בג"ץ על פינוי חאן אל-אחמר. בבקשה נכתב כי "הדרג המדיני הגיע לכלל החלטה כי נדרש פרק זמן נוסף בטרם ניתן יהיה לפעול למימוש צווי ההריסה במתחם". המדינה ביקשה חצי שנה נוספת בעיכוב הביצוע.

ההחלטה לבקש ארכה נוספת הגיעה בהתבסס על עבודת מטה בין סוכנותית הכוללת חוות דעת מדינית של משרד החוץ. בבקשה אף נמסר כי המדינה תבקש פרק זמן נוסף של חצי שנה להגשת עמדתה, במהלכה יוצג מסמך חסוי שיפרט את מכלול השיקולים העומדים בפני המדינה בעניין אכיפת צווי ההריסה במקום.

בחודש יולי האחרון, שר החוץ יאיר לפיד פנה למזכיר הממשלה וביקש לדחות פעם נוספת את פינוי המאחז הבלתי חוקי, עד לבחינת ההשלכות המדיניות והביטחוניות של המהלך. לאחר בקשתו, בג"ץ אישר הארכה אחרונה בנושא פינוי המאחז.

מתנועת רגבים, אשר עתרה לבג"ץ בנושא נמסר: "ממשלת בנט-לפיד ממשיכה קו מסוכן. מיומה הראשון של הממשלה הנוכחית, אמרנו שהממשלה תיבחן במעשיה ולא בהצהרותיה, היום אנחנו רואים שבניגוד להצהרות, הממשלה הנוכחית ממשיכה את הקו המסוכן של קודמתה, ומנהלת את מערך אכיפת החוק שלה על פי גחמות של מדינות זרות".

יאיר לפיד, נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
יאיר לפיד, נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

עוד הוסיף מנכ"ל התנועה מאיר דויטש כי " לא ייתכן שיש קבוצת אוכלוסיה הזוכה לחסינות מאכיפת החוק בגלל לחץ בינלאומי, בשעה שהחוק נאכף מול אוכלוסיה אחרת. "בהתנהלותה זו, משדרת מדינת ישראל כי היא אורחת בשטח, כאשר למעשה היא שולטת במרחב יהודה ושומרון פרק זמן ארוך יותר משל המנדט הבריטי והכיבוש הירדני גם יחד".