מספר שעות לאחר שפורסם כי שישה אסירים ביטחוניים, בהם המחבל זכריה זביידי, נמלטו לפנות בוקר (שני) מכלא גלבוע, התגובות במערכת הפוליטית מתחילות לבוא. חבר הכנסת ויו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ביקר את התנאים שבהם היו מוחזקים האסירים, שלדבריו היו "מפנקים" מדי. 

"אירוע הבריחה שבוצע היום לא יכול היה להתאפשר אלמלא תנאי הכליאה המפנקים להם זוכים מחבלים בכלא הישראלי. אוטונומיה כמעט מוחלטת שמאפשרת להם לעשות הכול בין כותלי הכלא", כתב סמוטריץ' והוסיף: "הלקח העיקרי חייב להיות החמרת תנאי הכליאה ופיקוח הדוק על הנעשה בתוככי הכלא. זה נכון מוסרית וכפי שמתברר היום גם ביטחונית". 

חברו של סמוטריץ' לסיעה, חבר הכנסת איתמר בן גביר הוסיף: "כשנותנים למחבלים תנאי כליאה של חמישה כוכבים ונכנעים פעם אחר פעם לדרישות שלהם, לא פלא שהם גם בורחים מהכלא". בן גביר הוסיף כי השר לביטחון פנים עומר בר לב צריך לעזוב את תפקידו בעקבות האירוע וחתם את דבריו באמריה: "עומר בר לב, הביתה".

המנהרה דרכה בוצעה בריחת האסירים מכלא גלבוע (צילום: דוברות שב''ס)
המנהרה דרכה בוצעה בריחת האסירים מכלא גלבוע (צילום: דוברות שב''ס)


גם מצד שמאל נרשמה התייחסות לאירוע. חבר הכנסת גלעד קריב ממפלגת העבודה התייחס לעבודה של אנשי השב"ס והמשטרה: "בריחת האסירים היא אירוע קשה מאד שמחייב תחקיר משמעותי והסקת מסקנות ואני בטוח שכך יהיה בהובלת שר הבט"פ. אבל גם הבוקר צריך לזכור שמאות א.נשי שב"ס לא יבלו היום את ערב החג עם משפחותיהם וכך גם אלפי שוטרים.ות. בצד הצורך בבדיקה נוקבת, גם היום מגיעה להם הכרת הטוב על השירות למען הציבור.

חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) צייצה: "האירוע היום בכלא גלבוע הוא מחדל קשה, הכולל איום קשה על שלום הציבור. אירוע שבו שישה מחבלים מצליחים במשך תקופה ארוכה לחפור מנהרה ולהימלט הוא אירוע חמור ומטלטל". עוד אמרה: "בשלב זה עלינו לחזק את ידי כוחות הביטחון במציאת הנמלטים והשבתם לכלא. במקביל מחובתנו לחקור לעומק וביסודיות את הכשלים שהביאו".