יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך הצטרף הבוקר (שישי) לאזהרה של יו"ר הכנסת מיקי לוי לראשי האופוזיציה, לפיה אם הם לא יעבירו את שמות חברי הכנסת הקבועים שיכהנו מטעמם בוועדות הכנסת השונות, תישלל מהם האפשרות להצביע בהן, לרבות בדיונים על חוק התקציב וחוק ההסדרים. במכתב ששלח למרכז האופוזיציה ח״כ יריב לוין, ביקש ממנו יו"ר הכנסת לפעול במהרה לשיבוץ חברי האופוזיציה בוועדות הכנסת כדי שיהיו רשאים להצביע בוועדות. כזכור, בין האופוזיציה והקואליציה מתקיימת מחלוקת סביב הרכב הוועדות, ואף הוגשה עתירה לבג"ץ בעניין. 

"אני מביא לתשומת לבך כי המועד האחרון למסירת שמות החברים בוועדות יחלוף בקרוב ומשכך, לא יהיו רשאים חברי הסיעות להצביע בישיבות הוועדות" כתב לוי. "על-מנת לאפשר סדרי דיון תקינים בדיונים הקרובים של ועדות הכנסת השונות, לרבות בעניין הצעות החוק הנוגעות לתקציב המדינה ו'חוק ההסדרים' אודה אם תפעל לשיבוץ חברי הכנסת כחברים", ציין היו"ר במכתבו. 

ח"כ אורבך הודיע בדיון של הוועדה בראשותו כי בהתאם לסעיף 102 לתקנון הכנסת, סיעות שלא יודיעו על נציגיהן הקבועים לוועדות הכנסת, לא יוכלו מיום ראשון הקרוב, בחלוף 60 יום מהקמת הוועדות, להצביע בוועדות הכנסת, למעט בוועדת החוקה שהוקמה קודם לכן: "חברי מהאופוזיציה, הגיע הזמן. היום האחרון להגשת השמות לועדות. תעשו את הדבר הנכון. הגיע הזמן לתת לעבודה פרלמנטרית משותפת. נמשיך להתווכח ולחלוק אבל לפי כללי המשחק", אמר אורבך.
 
כעת מייצגים את האופוזיציה בוועדות השונות ממלאי מקום. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, תקף בתגובה ואמר כי "ח"כ סילמן וח"כ אורבך - ברגע האמת שמתם בצד את כל מה שהבטחתם לבוחרים שלכם. את כל מה שהבטחתם לעצמכם שתעשו ביום שתבחרו לכנסת. כל יום אתם יורדים עוד יותר, שותפים לעוד מהלך מופקר. קבלני ביצוע של ממשלת שמאל כושלת". 

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הגיב גם כן ואמר כי מודבר במהלך לא חוקתי ולא דמוקרטי: "איזו עזות מצח והונאה. הקואליציה מפצירה בנו למנות חברים לוועדות, על אף שהם יודעים שלא נוכל לתת יד לדורסנות המחוצפת שלהם". 

יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן (ימינה) אמרה כי בקואליציה מוכנים לכנס את מליאת הכנסת ביום ראשון בבוקר, על מנת להודיע איוש נציגי האופוזיציה בוועדות, אם תועבר רשימה כזאת במועד. גורם בכיר באופוזיציה אמר בתגובה: "כרגע אין שינוי בעמדתנו. תתכבד הקואליציה ותעשה הרכב הוגן לוועדות".