שר הביטחון בני גנץ חשף היום (ראשון), בכנס המכון למדיניות נגד טרור שבאוניברסיטת רייכמן, כי "בבסיס "כאשאן" הנמצא צפונית לעיר אספהאן בשדה התעופה, מתבצעות הכשרות לפעילי טרור מתימן, עיראק, סוריה ולבנון בהטסת כטב"מים מתוצרת איראן.

"הבסיס הוא אבן הראשה של מערך ייצוא הטרור האווירי האיראני באזור", אמר גנץ. כזכור לפני חודש חשף את ראש מערך הכטב"מים של איראן בתדרוך לשגרירים לאחר הפגיעה במרסר סטריט.

שר הביטחון התייחס גם להתקדמותה של תכנית הגרעין האיראני ולמצוד הנמשך אחרי שני המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע. "אני מבקש לברך את הכוחות שפועלים בשטח, נמשיך ונרדוף את שני המחבלים הנוספים בכל האמצעים, מניח שגם הם ייתפסו, במקביל למאמץ הזה אנו כמובן ערוכים ומוכנים ביתר הגזרות".

על תוכנית הגרעין האיראנית אמר: "איראן לא מכבדת הסכמים שחתמה עליהם, ולא תכבד הסכמים בעתיד. הגיעה השעה לפעולות, אני קורא למדינות להטיל סנקציות על איראן ולהתחיל בפעולות על האיום הגדול ביותר על העולם".

גנץ גם התייחס לפגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן: "יש לנו מחלוקת מדינית אידיאולוגית עמוקה שצריך ליישב אותה, אך אנו והרשות הפלסטינית חולקים לרצון על שמירת השקט במרחב שלנו. בשל כך הלטתי להיפגש עם אבו מאזן שמכיר במציאות הנוכחית ופועל מתוך ראיית החזון של עצמו ואנשיו אך לפחות מצהיר שהוא נגד טרור ובעד הסדרה מדינית. בימים האלה התיאום עם הרש"פ וחיזוק הכלכלה הפלסטינית טוב עשרות מונים מאשר חיזוק של איראן ושלוחותיהם".