ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי "חלק ממערכות המדינה התנוונו בשנים האחרונות וצריכות לעבור תהליכים של תיקון", זאת בהתייחסו למחדל בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע.

"כמות האנרגיה שהשקענו כדי לתקן רצף טעויות וכשלים שפשוט לא היו צריכים לקרות היא עצומה. זה מחייב בדיקה והפקת לקחים. יחד עם השר לביטחון פנים החלטנו על הקמת ועדת בדיקה לאירוע, תהיה בדיקה רצינית", הוסיף. "אפשר וצריך לעבוד אחרת, במיוחד בכל מה שקשור לארגון בטחוני כמו השב"ס, ולדאוג למינויים נקיים ואיכותיים".

רה"מ התייחס גם לאיום הגרעין האיראני, וביקר את הממשלה הקודמת: "בשבוע שעבר פורסמו שני דוחות של סבא"א, שנתנו חותמת רשמית למה שאנו אומרים הרבה זמן - האיראנים מתקדמים באין מפריע בתכנית הגרעין, מתעלמים מההנחיות ומנסים להסתיר את זה שמטרתם הייתה ונותרה נשק גרעיני.

"אני קורא מכאן למעצמות לא ללכת שבי אחר אחזית העיניים האיראנים. אסור לוותר על חקירת האתרים - המסר החשוב הוא שחייבים לקצוב לזה זמן, חייבים לשים דדליין חד וברור שבו אומרים 'עד כאן'. תכנית הגרעין הראינית נמצאת בנקודה הכי מתקדמת אי פעם - זו הירושה שהממשלה הזו קיבלה אבל עכשיו זו המשמרת שלנו ונתמודד עם התכנית הזו".

בנט התייחס גם לאירוע הירי לעבר ביתו של ראש אגף סיף למלחמה בפשיעה בחברה הערבית: "בסופ"ש ירו עבריינים לעבר ביתו של ג'מאל חכרוש, מדובר בניסיון חמור מאוד להלך אימים על אוכפי החוק במדינת ישראל. שוחחתי עם ניצב חכרוש ואמרתי לו שבשם ממשלת ישראל כולנו מגבים אותו. המצב שקצין בכיר ובני משפחתו מאוימים ע"י אעבריינים הוא בלתי נסבל".

בנושא הקורונה, ציין ראש הממשלה, חרף העלייה בתחלואה, כי "אנחנו נוקטים, כמו שאזרחי ישראל רואים, באסטרטגיה אחרת - לאפשר חיים בישראל הפתוחה לצד המאבק בקורונה. הרבה מאוד אנשים היו סקפטיים, אבל במבחן התוצאה האסטרטגיה שלנו מוכיחה את עצמה. הצלחנו לפתוח את שנת הלימודים בצורה טובה למרות הקורונה וחגגנו את ראש השנה מקווה שכולם נהנו עם המשפחות בצורה טובה לעומת שנה שעברה כל המדינה הייתה בסגר ארצי מוחלט".