רשת אל-ערביה דיווחה היום (שני) כי במהלך הפגישה של ראש הממשלהנפתלי בנט, ונשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ביקשה מצרים מישראל להפסיק את הפעילות הצבאית שלה בעזה, ובמקביל מצרים תפעל להפסקת שיגור הרקטות. בנוסף לכך, על פי הדיווח מצרים ביקשה מישראל גם לקבל הזדמנות להגיע להסכם עם עזה. 

כמו כן, רשת הטלוויזיה הערבית דיווחה כי נערכה התייעצות בנושא ההקלות במגבלות לאסירים הביטחוניים, ומצרים היא זאת שתעניק חסות למשא ומתן בין הצדדים וכי ישנה ציפייה להשיג התקדמות בתוך שבועות. 

בתוך כך, בפגישה שנערכה היום בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין נשיא מצרים א-סיסי, השניים דונות בשורה של סוגיות אזוריות, על פי דבריו של גורם מדיני, אשר הרחיב וטען כי הנושאים סבבו בעיקר בתוקפנותה של איראן באזור ובפרויקט הגרעין האיראני, המלחמה בלוב והמשבר בין מצרים לאתיופיה והתמודדות עם גורמי הטרור העולמי באזורנו.

על פי הגורם, בנט וא-סיסי דנו גם בדרך להרחיב בצורה משמעותית את היקפי הסחר בין ישראל למצרים ולהרחיב את היקף התיירות בין המדינות. בנוסף הם שוחחו על המצב בעזה והאפשרויות למנוע את התעצמות חמאס באמצעות הידוק הפיקוח במעבר רפיח. השניים, כך על פי דבריו של הגורם, דיברו ביניהם גם על סוגיית השבויים הישראלים ברצועת עזה.

פגישתו של ראש הממשלה בנט, היא הפגישה הראשונה של ראש ממשלה ישראלי למצרים מאז שנת 2011.  בסיום הפגישה מסר בנט: "פגישה חשובה וטובה מאוד, יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך".

מוקדם יותר נמסר מטעם הנשיא המצרי כי השניים דנו ב"דרכים ומאמצים להחייאת תהליך השלום" בין ישראל לפלסטינים, לצד שורת נושאים בילטרליים ואזוריים. לפי דיווחים בתקשורת הערבית, מצרים אף הציעה לבנט לערוך ועידת שלום בינלאומית. 

נפתלי בנט, עבד אל-פתאח א-סיסי (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נפתלי בנט, עבד אל-פתאח א-סיסי (צילום: קובי גדעון, לע''מ)


ראש הממשלה בנט נשא דברים טרם המראתו חזרה לישראל: "סיימתי עכשיו ביקור ראשון אצל נשיא מצרים. הפגישה הייתה חשובה מאוד וטובה מאוד. במהלך הפגישה, בראש ובראשונה, יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך". 

"דנו בשורה של סוגיות בתחום המדיני, בתחום הביטחוני, בתחום הכלכלי, ובדרכים להעמיק את הקשר ולחזק את האינטרסים של המדינות שלנו. ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת השנים הזו היא השלום בין ישראל למצרים. לכן, בשני הצדדים אנחנו חייבים להשקיע בחיזוק הקשר הזה, ואת זה עשינו היום".