שרת הפנים, איילת שקד, אמרה הבוקר (שלישי) בכנס הבינלאומי ללוחמה בטרור של אוניברסיטת רייכמן כי ראש הממשלה ויו"ר מפלגתה, נפתלי בנט, לא ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

"בעניין אבו מאזן - דעתי ידועה ולא השתנתה. אבו מאזן משלם כספים למחבלים שרוצחים יהודים - ככל שאתה רוצח יותר אתה מקבל יותר כסף. הוא תובע את חיילי צה״ל ומפקדיו בהאג ולכן הוא לא פרטנר. ראש הממשלה לא ייפגש איתו ולא מתכוון להיפגש איתו", אמרה שקד.

אמירתה של שקד זיכתה אותה בביקורת מצד שותפה לקואליציה, ח"כ מוסי רז (מרצ): "אבו מאזן תומך בפתרון שתי המדינות בעוד ממשלות ישראל הן המסרבות לו. נתניהו נפגש בעבר עם ערפאת ואבו מאזן. אם ראש ממשלת ישראל לא יפגש איתו הוא יציב את עצמו 20 מעלות ימינה מקודמו. מי שמסרב לראות באבו מאזן פרטנר יקבל בעתיד פרטנרים קיצוניים יותר".

גם ח"כ אמילי מואטי ממפלגת העבודה צייצה נגד שקד: "עדכנו בבקשה את צד ימין שלפגוש מנהיגים זה לא "תהליך מדיני" אלא עוד פגישה נורמלית של מנהיג שפוגש מנהיג.ככה מדינה מתנהלת, הנהגה נפגשת באופן גלוי ולא בקריצות מתחת לשולחן. מי שמתגעגע לימים שממשלת הימין חיזקה את חמאס והחלישה את אבו מאזן מוזמן לחתוך ולבדוק אם נשאר אלקטורט שיתמוך במחדל הזה".

כזכור, שר הביטחון בני גנץ נפגש לפני כשבועיים ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. השניים דנו בעניינים ביטחוניים, מדיניים, אזרחיים וכלכליים בשטחי יהודה, שומרון ועזה וסיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

עוד דנו השניים בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית באיו"ש ובעזה. גנץ כינה את הנושאים שנדונו בפגישה "נושאים מעצבי מציאות" ואמר לאבו מאזן כי ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית.