ראש הממשלה, נפתלי בנט, יישא נאום בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק ביום שני, ה-27 בספטמבר 2021. בנאומו, ראש הממשלה צפוי להתייחס לסוגיות הקשורות לביטחון הלאומי ולסוגיות אזוריות.

כזכור, בתחילת החודש נפגש בנט לראשונה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון. בסיום הפגישה בנט ציין כי הזמין את ביידן לבקר בישראל לאחר המאבק בזן הדלתא של נגיף הקורונה וסיכם את הפגישה כ"מצויינת".

בסיום הפגישה נשאו השניים הצהרה משותפת לתקשורת, במהלכה אמר ביידן כי הוא ובנט "הפכו לחברים קרובים". על איראן אמר הנשיא כי "אם הדיפלומטיה תכשל, נשקול אופציות אחרות", והדגיש, "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני".

בנט ציין כי גם נשיא ארצות הברית וגם הוא נחושים שאיראן לא תוכל להגיע לנשק גרעיני אף פעם. "אני שמח שאנחנו מסכימים על היעד ובדרגי עבודה נעבוד יחד על שיתוף הפעולה בנושא. אין הרבה זמן. הנושא האיראני דחוף ולא סובל דיחוי", אמר בנט.

ראש הממשלה הוסיף כי מצא "מנהיג שאוהב את ישראל, יודע בדיוק מה הוא רוצה וקשוב גם לצרכים שלנו". לדבריו לאחר הפגישה נוצר קשר אישי בינו לבין הנשיא ביידן. "הזמנתי את הנשיא לישראל אחרי שנתגבר על הדלתא", אמר בנט.

עוד אמר בנט כי הוא מביא עמו "רוח חדשה של רצון טוב, תקווה, כנות, אחדות ושיתוף פעולה של אנשים עם דעות פוליטיות שונות". הוא הוסיף כי "ישראל צריכה להיות חזקה כדי שנעשה טוב. אנחנו לא יכולים להתעלם מכך שאנחנו בשכונה הקשה בעולם, כל הארגונים רוצים להרוג אותנו, ולכן ישראל צריכה להיות חזקה מכולם יחד".

בהמשך, התייחס בנט לאיראן ואמר כי "היא יצואנית הטרור והפרת זכויות האדם מספר אחת בעולם. גיבשנו אסטרטגיה עם שתי מטרות: לעצור את התוקפנות האיראנית ולעצור את הפיכתה למדינה סף-גרעינית. ישראל מעולם לא ביקשה ולעולם לא תבקש מארה"ב להגן עליה. לא נעביר את ביטחוננו למיקור חוץ. זו אחריותנו לדאוג לגורלנו ואנחנו מודים לכם על הכלים ועל הגיבוי שאתם נותנים לנו".