ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו את הסכמי אברהם, לרגל ציון יום השנה הראשונה להסכמים. "שנה להסכמי אברהם - פרק חדש ופורץ דרך בהיסטוריה של השלום במזרח התיכון", צייץ.

"מדינת ישראל תמשיך לפתח, להעמיק ולהרחיב את היחסים בין המדינות, כמו גם לפעול לפיתוח הקשרים עם מדינות נוספות באזור", הוסיף בנט.  

"מדינת ישראל מברכת על החתימה על ההסכמים האסטרטגיים שנחתמו בינה לבין איחוד האמירויות ובחריין. אני מבקש להודות להנהגה באיחוד האמירויות ובבחריין על האומץ והתעוזה שאפשרו את כינון היחסים הדיפלומטיים, ולממשל האמריקני שהוביל, תמך ותיווך ללא לאות להצלחת מעמד זה", הבהיר בהודעה לתקשורת, ונמנע מאזכורו של ראש הממשלה הישראלי לשעבר, בנימין נתניהו, שלקח חלק עיקרי בהסכמים.

בתוך כך, שר החוץ, יאיר לפיד, יקיים היום שיחת וידיאו משותפת עם מזכיר המדינה של ארה״ב, אנתוני בלינקן לרגל חתימת ההסכמים, "בסימן שנה להסכמי השלום והנורמליזיציה מתוך מבט לעתיד". במפגש המקוון ישתתפו שר החוץ המרוקאי, נאצר בוריטה, יועצו הדיפלומטי של נשיא האמירויות עד לאחרונה שר המדינה לענייני חוץ, אנואר גרגש, ושגריר בחריין בארה״ב, שיח' עבדאללה בן ראשיד בן עבדאללה אלח'ליפה.

טקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין (צילום: רויטרס)
טקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין (צילום: רויטרס)

כזכור, הסכמי אברהם הם הסכמי נורמליזציה בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות ובחריין, שהובילו בהמשך להסכמים נוספים עם סודאן ומרוקו, אשר נחתמו בתיווך ארה"ב, בזמן ממשל טראמפ.

במסגרת אותם ההסכמים, דווח בזמנו כי ארה"ב הסכימה למכור לאיחוד האמירויות מטוסי F-35. עם זאת, טרם העבירה את החמקנים למדינה.  כמו כן, הממשל האמריקאי הכיר בריבונות מרוקו בסהרה המערבית.

בחודש יוני, שר החוץ הנוכחי, יאיר לפיד, ביקר באיחוד האמירויות וחנך את שגרירות ישראל באבו דאבי. כמו כן, לפיד ביקר בחודש שעבר במרוקו, שם הצהיר כי שני צדדי ההסכם "משדרגים את היחסים לנורמליזציה מלאה".