"המלחמה הקשה בעזה השנה הזכירה לנו שהסיטואציה הנוכחית לא יכולה להימשך; ביטחון לישראל ולפלסטינים ניתן להשיג רק באמצעות שלום המבוסס על פתרון שתי המדינות". את הדברים הללו אמר היום (רביעי) מלך ירדן, עבדאללה השני, בנאום מוקלט שנשא באו"ם.

הוא קרא "להקמת מדינה פלסטינית עצמאית וריבונית בקווי 1967, כשמזרח ירושלים בירתה, שתחיה בשלום ובביטחון לצד ישראל", ותהה: "אבל כמה בתים יהרסו וכמה ילדים ימותו לפני שהעולם יתעורר?".

בעקבות אירועי "שומר החומות", אותם ציין כאמור בנאומו, הוסיף עבדאללה כי "צריך להמשיך ולתמוך באונר"א, הפועלת בהתאם למנדט שהעניק לה האו"ם, המספקת שירותים הומניטריים חיוניים ל-5.7 מיליון פליטים פלסטינים".

בסוף דבריו בנוגע ליחסי ירדן-ישראל והפלסטינים, הדגיש כי "בלב השלום הזה נמצאת ירושלים (אל-קודס), עיר המקודשת למיליארדי אנשים ברחבי העולם. מצידנו, ירדן תמשיך לפעול לשמירה על הסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי בעיר ובאתרי הקודש האיסלאמים והנוצרים שלה, על סמך האפוטרופסות ההאשמית עליהם".

עוד התייחס המלך למשבר ההומניטרי הקשה שחווה לבנון: "באזורינו, לבנון מתמודדת עם מצב הומניטרי וכלכלי קריטי. תנאי החיים הקשים מטילים צל על מיליונים, שכן משפחות רבות חיות ללא חשמל או מים. בשעה קשה זו, העם הלבנוני זקוק לתמיכתנו המלאה, על מנת לאפשר לו לקום מהמשבר הזה. הדבר דורש מענה בינלאומי מתוכנן ומבוצע בקפידה".