הנאום שנשא היום (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת האו"ם בניו יורק עורר תגובות רבות במערכת הפוליטית וברשת הישראלית, כאשר מסביבתו של נתניהו ומפלגת הליכוד נשמעו דברי ביקורת בעוד בממשלה שיבחו את הנאום, שבין היתר התייחס ל"מגיפת הקיטוב הפוליטי" והשווה אותה בעוצמתה למגפת הקורונה. 

שר החוץ יאיר לפיד היה מהראשונים לשבח את בנט וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט באו"ם היה נאום שכל ישראלי יכול להתגאות בו. אנחנו מדינה שמסתכלת קדימה, תורמת לעולם, שוחרת שלום שלא תתפשר על ביטחונה".

השר מאיר כהן ציין: "מחזק את ידי ראש הממשלה בנט על נאומו באו"ם שחידד לעולם את את ההבדל בין אור לחושך, בין מפיצי הרשע לאלה שמבקשים עתיד טוב, בין החושך לאור. המסר החשוב ביותר - ישראל מלוכדת ונחושה לשמור על ביטחונה ולמנוע מאיראן נשק גרעיני".

השר יועז הנדל כתב: "כבר שנים ארוכות אני עוקב אחרי נאומי ראש הממשלה באו״ם. תמיד מתמלא גאווה. לא משנה עד כמה עמוקות המחלוקות בבית. לא כנבחר ציבור אלא כאזרח ציוני. למה? כי כך נוהג פטריוט ישראלי כשהאמת לעיני העולם. משוכנע שמי שאוהב את המדינה מרגיש כך היום, ומי שלא מצליח להתעלות שיבדוק את עצמו".

ח"כ אמילי מואטי מסרה: "בנט הוכיח שאפשר לדבר אל לבם של אנשים, בארץ ובעולם, בלי בריסטולים, הפחדות וציורים של פצצות. אפשר לדבר על איראן ואתגרי הקורונה תוך הפגנת חוזק ובלי לשדר לעולם שישראל ניצבת תחת סכנה קיומית. ישראל עוברת ממדיניות חוץ לעומתית, אטומה ומפלגת למדיניות שקולה ומסבירת פנים המבוססת על אינטרסים משותפים. ראש הממשלה נשא נאום ממלכתי, מפייס ומאחד כפי שמצופה ממנהיג עם אחריות לאומית".

ח"כ ולדימיר בליאק כתב: "נאום טוב ומעורר כבוד לראש הממשלה בנט ולמדינת ישראל. נ.ב. מעולם בכל שנות נתניהו האופוזיציה לא הגיבה לנאומיו באו"ם, כפי שהליכוד הגיב לנאום בנט. חרפה. חבורה עלובה שבמקום להילחם בממשלה - נלחמת נגד המדינה". יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן כתבה: "״מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך״. רה״מ בנט, כולנו מאחוריך".

מנגד, במפלגת הליכוד השמיעו ביקורת קשה וטענו כי "בנט נתן נאום ריק מול אולם ריק ובזבז מילים ריקות במקום לנצל במה בינלאומית חשובה", בניגוד, לטענתם, לנאומי ונתניהו, ש"היכו גלים בכל העולם והביאו את האינטרסים של ישראל לקדמת הבמה העולמית".

עוד נמסר ממפלגת הליכוד: "בנט מדבר על הצורך באחדות ובאחווה פנים ישראלית אבל הוא משסה אזרחים אלו באלו. ובכלל, ממתי ראש ממשלה ישראלי מעלה נושאים פנים פוליטיים לראש הסדר היום מעל במה בינלאומית? בנט הדגים היום איך רואה העולם פוליטיקאי ישראלי חסר ניסיון שבידיו רק 6 מנדטים - כמו עץ שנופל ביער שאף אחד לא ראה, אף אחד לא שמע ולאף אחד לא אכפת ממנו".

ח"כ מירי רגב מסרה: "הנאום של בנט נעדר חזון ותוכן, מביש בדיוק כמו מאה הימים לכהונתו ובעיקר מלמד אותנו שוב על חוסר הכשירות שלו, לכהן בתפקיד ראש הממשלה. בנט: במבחן המציאות, אתה וממשלת המחדלים שלך נכשלתם". 

ח"כ מיקי זוהר כתב: "הזירה הבינלאומית ראתה היום שיש לנו ראש ממשלה חלש. בישראל ובעולם. בנט נאם באו״ם בשביל להצדיק את הממשלה הרעה שהקים, כדי להצדיק את הניהול הכושל בקורונה וכדי להצדיק את ההתנהלות הרופסת שלו מול האיום האירני. לאחר הנאום הזה, אני מוטרד כפליים ממה שיעלה בגורל המדינה בניהול הממשלה הזו".

גם מצד הרשימה המשותפת נשמעה ביקורת כלפי ראש הממשלה. ח"כ עאידה תומא סלימאן כתבה: "בנט הוכיח היום באו״ם שהוא וממשלתו ממשיכי דרכו של נתניהו. העלמת הכיבוש וקיומו של העם הפלסטיני, טענות על העליונות המוסרית של ישראל, וחרחור מלחמה מול איראן. אלה העקרונות שהנחו את ממשלת הימין של נתניהו, והן מנחות את ממשלתו בנט. רק שינוי כיוון מדרך הימין יביא שלום וביטחון לשני העמים".

גם ח"כ אמילי מואטי התייחסה לעובדה שהנושא הפלסטיני לא הוזכר בנאום ואמרה: "החתירה לסדר עתידי בינינו לבין הפלסטינים - תנאי הכרחי לשמירה על ישראל יהודית ודמוקרטית - לא הוזכרה בנאום. ברור שאין להקל ראש בחומרת האיום האיראני אך היעדר ההתקדמות בסוגיה הפלסטינית היא רגרסיה ורגרסיה היא איום משמעותי על מדינת ישראל".

ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) אמר: "אני מנסה לדמיין מה היה קורה בישראל אם בנימין נתניהו היה יוצא לאו״ם מתחיל את נאומו בסיפור על 'תאונה פוליטית', שהפכה לממשלתו. אני מנסה לדמיין מה היה קורה אם הוא היה ממשיך ומשתמש בבמת האו״ם, כדי לתקוף את ראשי משרד הבריאות של מדינתנו. אני מנסה לדמיין האם נתניהו היה מתעלם לחלוטין בנאומו מהסכם הגרעין הנוראי עם איראן". עוד הוסיף: "נפתלי בנט לא ייצג אותנו בכבוד. הוא השתמש בבימת העצרת הכללית של האו״ם כדי להצדיק את מעשה הרמייה של הקמת ממשלתו ולתקוף את העושים לילות כימים כדי שרק נהיה בריאים".