ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בסיום העצרת הכללית באו"ם לנאומו ואמר כי "מה שהיה חשוב לי בנאום זה בראש ובראשונה להביא רוח אופטימית, רוח אנרגטית, את הרוח היזמית של ישראל. זה ביסוד התפיסה שלי את האתוס הציוני. הדבר השני זה איראן. גם פה, לא רק התראות אפוקליפטיות אלא יוזמה. אנחנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים" 

"קצב ההתקדמות האיראנית לא מתקבל על הדעת ואנחנו פועלים, גם בהווה וגם בהמשך. אני מאמין שפעולה עקבית ונחושה יכולה לעשות הבדל. היה חשוב לי להצביע בנאום על משהו שלמדתי לעומק - הם מלאי חולשות ופגיעות כרימון", הוסיף.

לדבריו, "כל מה שאמרתי שם - משטר רקוב, מנותק, שלא מצליח לתפקד, לא בקורונה, לא בלהביא מים וחשמל לחלקים ניכרים מהמדינה, שחיתות. העסק שם לא יציב, זה נותן מנופים ישראלים ניכרים לפעולה כדי לבלום אותם". 

ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת האו"ם: "איראן חצתה את כל הקווים האדומים" (צילום: רויטרס)

בהתייחסו לקורונה, אמר רה"מ בנט כי "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואים את התמונה המלאה. חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת. אני לא מקבל את הגישה של Who cares לגבי הכסף והפרנסה. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר - הם גמגמו".

"אני נושא באחריות באופן אישי לקורונה, אני מנהל את זה באופן אישי כל בוקר. כבר חודשיים אנחנו עושים את זה.אני לא מוכן לעשות משהו סתם כדי לרצות את הפרשנים. אם זה רצון ציבורי שלא מועיל, אני לא מוכן כי זה פופוליסטי. לא בשביל זה אני רה"מ. אני עושה מה שנכון ולא מה שפופולרי, ולא מה שמלחיצים אותנו", הוסיף. 

בהמשך, נפגש ראש הממשלה נפתלי בנט עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש. בפגישה השתתפו בין היתר גם שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, ראש המל"ל, ד"ר איל חולתא והמזכיר הצבאי, אלוף אבי גיל. קודם לכן, חתם רה"מ בנט בספר המבקרים.

בנט ומזכ''ל האו''ם (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)
בנט ומזכ''ל האו''ם (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)


 בנוסף לכך, בנט נועד בשולי העצרת הכללית עם שגרירת ארה"ב לאו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד.  בפגישה השתתף גם שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן. 

"הארגון מחדש של ארה"ב עם המוסדות הבינלאומיים הוא הזדמנות טובה להביא לאיזון של אותם מוסדות כלפי ישראל. הרבה פעמים אנו חשים שהמוסדות האלה מוטים, ולעתים בלתי הוגנים. אני חושב שהרוח החדשה בין אמריקה לישראל יכולה להניב פירות ולעשות דברים טובים ביחד. אני מעריך את הידידות שלכם", אמר בנט בפתח הפגישה. 

פגישת בנט ושגרירת ארה"ב לאו"ם (צילום: עומר מירון /לע"מ)

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השניים שוחחו על נושא החיילים והאזרחים הנעדרים ברצועת עזה. עוד נמסר כי בנט ביקש השגרירה להמשיך להעלות את הנושא בפורומים שונים, כפי שהיא עושה מאז נפגשה עם לאה גולדין. כמו כן, רה"מ בנט הזמין את השגרירה תומאס-גרינפילד לביקור בישראל. 

פגישת בנט ושגרירת ארה''ב לאו''ם (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)
פגישת בנט ושגרירת ארה''ב לאו''ם (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)


בהמשך, נפגש בנט גם עם נציגי הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה. בפגישתם אמר רה"מ כי "יש החושבים שאיראן גרעינית זה עסקה גמורה – אנחנו נמנע מהם להשיג נשק גרעיני. אנחנו עובדים קשה עם חברתנו ארה"ב, אבל יש לנו עדיין מצפן ברור שלימדו אותנו מזמן : אם אין אני לי, מי לי". 

בסוף היום, על אף שאנחנו מביאים עוד ועוד שותפים מהאזור, לא נעשה אאוטסורסינג לבטחון שלנו לאף אחד, אפילו לא לחברינו הטובים. זה תלוי בנו, אנחנו צריכים לעשות את מה שעלינו לעשות, ולא יעצרו אותנו", הוסיף.