ברקע התבטאויותיו של ראש הממשלה בעצרת האו"ם, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הערב (שלישי) בריאיון במהדורת חדשות 12, לביקורת שהשמיע בנט: "מה ששמענו מראש הממשלה מצער אותנו".

"יש לי תחושה קשה שאלו הדברים שנשמעו באו"ם ולא ההישגים שלנו, על זה היה צריך לדבר באו"ם", אמר. "לא היה נכון לדבר נגדנו וזה לא נעים לשמוע דברים כאלה. לא ציפינו לזה ואני שלם מאוד עם עבודת אנשי משרד הבריאות. נמשיך להביע את העמדות שלנו".

ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת האו"ם: "איראן חצתה את כל הקווים האדומים" (צילום: רויטרס)

כשנשאל על דרישת בכירי משרד הבריאות לקדם הגבלות התקהלות, השיב פרופ' אש כי התחלואה אינה המדד היחיד. "אם היו נוקטים בצעדים אולי לא היינו מגיעים לכל כך הרבה חולים קשה בבתי החולים".

מוקדם יותר, שר הבריאות, ניצן הורוביץ, התראיין במהדורת חדשות 13, וטען כי הופתע מהביקורת של ראש הממשלה נפתלי בנט, ושזו הייתה "לא במקום". 

השר הדגיש כי הוא מגבה באופן מלא את מערכת הבריאות, ועל כן, הביקורת של ראש הממשלה אינה רלוונטית. עם זאת, ציין: "אני סומך על אנשי משרד הבריאות לחלוטין, אך התפקיד שלי הוא לבחון זאת על פי מכלול השקלולים".

כשנשאל מדוע קבינט הקורונה לא התכנס לאחרונה, חרף נתוני התחלואה, טען השר כי לא היה בכך צורך. "יש ירידה בקרב החולים קשה, המחלה שאנחנו רואים אותה בנתונים, היא בין אלו שלא התחסנו". 

באשר לפיילוט במערכת החינוך, שנועד למנוע ריבוי בידודים על כל חולה בכיתה, אמר:"אני מניח שבאוקטובר המבצע של כיתות ירוקות יתבצע בצורה רחבה יותר". בנוסף, התייחס לבקשת פייזר מה-FDA, לאשר חיסונים לבני חמש ומעלה, והסביר כי כאשר יתקבלו המלצות קונקרטיות – העניין יובא לגורמי המקצוע בארץ וישקל.