שר החוץ, יאיר לפיד, התייחס היום (רביעי) למתיחות בין בכירי משרד הבריאות לבכירים בממשלה ברקע המאבק במגפת הקורונה והבהיר כי הוא לא יאפשר למצב זה להימשך. 

"לא אתן שיתקיימו מלחמות ומאבקי קרדיט בין גורמי המקצוע והממשלה", אמר. "הגורמים המקצועיים בבריאות, בכלכלה ובחינוך, יגישו המלצות והממשלה תחליט. זו ההירארכיה ואין אחרת. עוד לא ניצחנו את המחלה. יש לכולנו אויב אחד- נגיף הקורונה".

כזכור, גורמים בכירים במשרד הבריאות הביעו ביקורת קשה על הממשלה ועל העומד בראשה בגלל המשך התחלואה הגבוהה בקורונה. "אנחנו לא במקום שחשבנו שנהיה", הם אומרים, "התחלואה ממשיכה לעלות. אין מנוס מהטלת הגבלות. העובדה שהקבינט לא מתכנס כדי לא להחליט על הגבלות היא בעייתית מאוד".

בתגובה לכך, אמר רה"מ בנט לאחר נאומו בעצרת האו"ם כי "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואים את התמונה המלאה. חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי".

"הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר - הם גמגמו", אמר רה"מ.

מוקדם יותר היום, יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, התייחס בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM לביקורת מצד בנט ואמר כי "מאוד הופתעתי ונפגעתי מהגישה של רה"מ כלפי רופאי ישראל. לא יכול להיות מצב שרופאים שנמצאים בחזית מוצאים עצמם תחת ביקורת קטלנית כאשר מדברים על זה בכל העולם. גם חברים מהעולם התקשרו לשאול מה קרה וכמובן רופאים בישראל מאוד נפגעו מהגישה הזאת".



"זו פגיעה באנשים שנמצאים בחוד החנית במאבק בנגיף קורונה. וזה יכול לגרום לדה־מורליזציה, פגיעה באנשים שרוצים לשרת את הציבור. זה מאוד פגע בנו וזה לא במקום היה, אני בהחלט דורש התנצלות מראש הממשלה", הוסיף.