שוטרים הותקפו אתמול בכפר קאסם על פי החשד על ידי עובדי חברת אבטחה המהווה פיקוח מטעם התנועה האסלאמית. חבר הכנסת מנסור עבאס, סגן יו"ר הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, יו"ר הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית ויו"ר מפלגת רע"מ, שוחח היום (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לאירוע ולאלימות בחברה הערבית: "כמעט לא נעשה דבר אחד כדי לטפל בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. בצל ממשלת נתניהו במשך 10 שנים לא נעשה כלום, והיום אנו קוטפים את פירות ההזנחה". 

"התנועה האסלאמית היא תנועה שנותנת שירות חברתי. אנחנו מובילים את העירייה שנים רבות", אמר עבאס בהתייחס לאירוע בכפר קאסם. "חברת האבטחה שייכת לעירייה ועוזרת להשלים את החסר בתפקוד המשטרה. הייתה תקלה בנושא הזה, אני חושב שראש העירייה מסר עמדה ברורה ואני הצטרפתי אליו ודיברתי עם המפכ"ל. גינינו את האירוע. אין מקום להשתמש באלימות נגד המשטרה. אנחנו קוראים לכל אזרחי המדינה לשמור על החוק והסדר ואני יום־יום פועל כדי לשפר את ממשק העבודה בין המשטרה לאוכלוסייה הערבית", הוסיף.

על ההודעה המפורשת של הליכוד שאומרת שכשהממשלה תלויה בעבאס עבריינים במגזר הערבי מרימים את הראש ומעזים לפגוע בשוטרים אמר חבר הכנסת: "זה שימוש פוליטי, גם לרע"מ וגם לתנועה האסלאמית יש כלל יסוד באמנה ובחוקה שלנו - לשמור על שני דברים או לפעול בתוך שני סייגים. החוק האזרחי, החוק השרעי וכמובן התרבות שלנו נגד אלימות. אנחנו האג'נדה המרכזית שלנו בשנים האחרונות".

לדבריו, "הח"כ היחידי שבא במגע כמעט יום יומי עם המשטרה ומקדם ממשק עבודה ושת"פ והביא תקציבים למשטרה כדי לחזק אותה ולתת לה כלים זה אני. יש לנו עשרות שנים של הזנחה. בשנים האחרונות כמעט ולא נעשה דבר כדי לטפל בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. אתם יודעים למה אנחנו בקואליציה, כדי לטפל בסוגיית הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. אני מקווה שנצליח לטובת כולם, אחרת אוי ואבוי לנו אם ניכשל במאבק על הזכות לביטחון אישי וקדושת החיים".

על פי הנתונים בתוך שלושה חודשים נרצחו 50 בני אדם במגזר הערבי. על כך אמר עבאס כי "בצל ממשלת נתניהו במשך 10 שנים לא נעשה כלום והיום אנחנו קוטפים לצערי את פירות ההזנחה והמחדל הממשלתי. אי אפשר להגיד שהכל היה בסדר. חשוב שהממשלה תקדם את התכניות שהגדרנו. יש תקציבים היום כדי לחזק את המשטרה. צריך להיכנס חזק בארגוני הפשע ואני מאמין שיהיו תוצאות אחרות בשנה הבאה".

הוא העריך כי "השב"כ כבר נמצא בפנים. אני יודע שיש שיתוף פעולה בין המשטרה לשב"כ. הממשלה אמורה להפעיל את המנגנונים השונים כדי לספק ביטחון אישי לכל אזרחיה. אני חושב שחברה הערבית היום נמצאת במקום אחר לגמרי, ומבינה שצריך לפעול כדי למגר את הפשיעה והאלימות".

בהמשך דבריו, הגיב חבר הכנסת לקיר ההנצחה למחבלים שהרגו במהומות אוקטובר באום אל פחם: "זה לא ראוי ולא נכון. הנהרגים במהומות אוקטובר אלו אזרחי המדינה שיצאו להפגין ולמחות. המשטרה השתמשה באלימות כלפי המפגינים, ירתה אש חיה, שלושה אזרחי המדינה נהרגו. הם שהידים כי אלו אזרחי מדינה, שומרי חוק, שיצאו להפגין כי הם זועמים על חילול קדושת מסגד אל אקצא".

כשנשאל האם הוא מרגיש מאוים בימים אלו לאור המצב בחברה הערבית, ונדרש לאבטחה, השיב: "בואו נשאיר את השאלה הזאת נעלמת, כדי לא לתת רעיונות למישהו. אני לא מרגיש מאוים. אני עושה מה שאני מאמין בו. אני סומך שגורמי החוק ואנשים שעושים הערכות מצב ידעו לזהות אם יש סכנות, ואז נפעל בהתאם. הייתי באום אל פחם בשלב מסוים, והאלימות הפוליטית הגיעה. אנחנו מנסים להתמודד עם האתגרים השונים והמצוקות. אין לנו עוד זמן לבזבז".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm