איש התקשורת והעסקן יעקב ברדוגו מתייעץ לאחרונה עם לא מעט גורמים על המפה הפוליטית והתקשורתית באפשרות הקמת מפלגה וריצה עצמאית לבחירות. בשיחות לא מעטות שקיים ברדוגו באחרונה סביב הנושא, עולה גם שמו של ח"כ עמיחי שיקלי כמועמד אפשרית להצטרפות לרשימה הזו. גם שמה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, מקורבת מאוד לברדוגו, נכלל בהערכות הספקולטיביות הללו. על פי כמה גורמים עמם שוחח ברדוגו לאחרונה, הוא מספר כי הנושא כבר נבדק בכמה סקרי שטח והפוטנציאל של מפלגה מהסוג הזה מוערך בכ-8 מנדטים.

הסיכוי להתגשמותו של תסריט כזה אינו גבוה. יתכן שברדוגו אכן משתעשע עם הרעיון, או, לחילופין, משגר בלון ניסוי על מנת לבדוק את התגובות בציבור, במערכת הפוליטית והתקשורתית ובברנז'ה. אפשרות נוספת היא איתות למעסיקיו בגלי צה"ל לקראת האפשרות שפעילותו בתחנה תבוטל או תוגבל, בבחינת "מי שלא רצה אותי בגלי צה"ל, עוד עלול למצוא אותי במשרד הבטחון".

ברדוגו נגוע בחיידק הפוליטי עשרות שנים, מאז היה מקורבו ויועצו של שר החוץ דוד לוי. מדובר באיש עסקים פעיל ועסקן פוליטי יעיל, שנטל חלק משמעותי ברקיחת ה"דיל" שהוביל את אורלי לוי-אבקסיס מרשימת העבודה מרצ אל חיקו של בנימין נתניהו, מיד לאחר הבחירות הקודמות. שמות נוספים שמוזכרים כאפשרויות גיוס לרשימתו הם חבריו ל"פרלמנט" באחד מבתי הקפה של צהלה עורכי הדין ציון אמיר ואפי נוה, גם שמו של ד"ר אבישי בן חיים הוזכר. חובה לציין כי הפרחת השמות הזו לא מחייבת את האנשים עצמם.

לפחות לגבי ח"כ שיקלי, התכנית הזו מתאימה בדיוק לתכניתו להקים מפלגה עצמאית, לאור העובדה שאם יוכרז כ"מורד" על ידי מפלגת "ימינה", לא יוכל לערוק לשורות הליכוד בבחירות הבאות (אלא אם כן יתפטר מבעוד מועד). בייס המצביעים של מפלגה כזו אמור להשען על הבייס של "ימינה", פלוס רכיבה על "השד העדתי" אותו מדהיר לאחרונה אותו אבישי בן-חיים מערוץ 13. מכאן ועד רשימה אמיתית לכנסת, הדרך עדיין ארוכה מאוד, אבל הדיבור קיים, התכנית נרקמת והחלומות נטווים. לפחות בינתיים.

אם אכן ירוץ זו לא תהיה הפעם הראשונה. ב-2002 ניסה ברדוגו את כוחו בפריימריס בליכוד, לקראת בחירות 2003. הוא התמודד על מקום מטעם מחוז השפלה של המפלגה, אך הפסיד לדניאל בן-לולו. ככל הידוע, הוא אפילו לא סיים שני, אלא במקום השלישי או הרביעי בשפלה.

אבישי בן חיים (צילום: צילום מסך רשת 13)
אבישי בן חיים (צילום: צילום מסך רשת 13)

בן כספית חושף: האם יעקב ברדוגו בדרך לפוליטיקה?

היום הפרשן הבכיר של "מעריב", בן כספית, התייחס לאפשרות ששדרן גלי צה"ל, יעקב ברדוגו, יצטרף לפוליטיקה הארצית ויקים מפלגה, ואמר בשידור ב-103FM כי ברדוגו אף ערך סקרים פנימיים, בהם הוא זוכה להישג נאה. כספית שוחח על כך עם ינון מגל בתוכניתם המשותפת ב-103FM.

בן: יש ידיעה חדשותית, מדבר בשבועות האחרונים על הקמת מפלגה. לדבריו יש לו ביד סקרים טובים. השמות המוזכרים כפרטנרים למפלגה שלו הם בעיקר האיידול שלך שיקלי, ואורלי לוי. ואני אומר אז למה לא ינון שלנו? הוא כבר היה שם, הוא גם הרבה יותר פופולרי לדעתי מכל אלה.
ינון: אני מתייעץ עם מקורביי ומתלוצץ על רופאיי.

בן: אבל הידיעה רצינית.
ינון: שברדוגו רוצה להקים מפלגה? כולם בסוף רוצים ללכת? לא הבנתי.

בן: אני לא, תרשום, ביקשו ממני כמה פעמים ואמרתי לא. אין על מה לדבר, תודה ושלום.
ינון: אני לא מוציא מכלל אפשרות שבעוד כמה שנים שיימאס לי ממך אלך לכנסת.

בן: לא יימאס לך ממני, אני כל בוקר ממציא את עצמי מחדש רק בשבילך.
ינון: מתוך שעמום, אתה מבין.

בן: אתה צריך עניין בחיים, את זה כבר הבנו. לגבי ברדוגו אני חושב שאו שזה איום סמוי, מעיפים אותי מגל"צ? אם תעזו אני אחזור אליכם דרך הכנסת, או שזה רציני. או שזה איתות לליכוד שריינו אותי, מה יש בגלית דיסטל אטבריאן שאין בי?
ינון: מה יש ביאיר לפיד שאין בו?

בן: יש רשימה אבל היא לא לעכשיו.
ינון: הוא עשה הרבה פחות פדיחות מלפיד, אבל לפיד אשכנזי, אליטיסט, זה הכול. אז מוחלים לו כל הזמן, אבל עם כמות ההבלים שהוא אומר ועושה, אם הוא היה מזרחי כבר היו הורגים אותו 'בבון', 'דביל' וכאלה. הוא אשכנזי, אליטיסט, תל אביבי אז הכול נסלח והוא מקבל 17 מנדטים, כמה הוא קיבל? זה ההבדל, הבנת מה עושים פה לאשכנזים?

בן: בעריכה של האייטם האחרון הזה בינון ניוז נשמטו כל מיני פרטים שאתה שואל מה יש בלפיד שאין בו. נגד לפיד לא הייתי המלצת משטרה להעמדה לדין למשל, נגד לפיד לא היה דו"ח מבקר על תקופתו בפיס או בחברה של השלטון המקומי, אני לא זוכר. בקיצור, לפיד לא חמק בעור שיניו ולא הומלץ לכתב אישום אף פעם. אני יכול להמשיך אבל אני לא רוצה.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm