חברי מפלגת רע"ם התנו את תמיכתם בתקציב עד לאישורו בקריאה השלישית, כך דווח הערב (שני) במהדורה של כאן 11. זאת, תוך העלאת דרישות על מנת לקבל את תמיכתם.

בין הדרישות שהועלו: מתווה להסדרת תכנון ובנייה ביישובים הערביים, מתווה להסדרה בנגב, הסדרת מעמדן של כ-2,000 משפחות פלסטיניות-ישראליות וחיבור חשמל למשקי בית בחברה הערבית.

מליאת הכנסת אישרה את תקציב המדינה בקריאה ראשונה (צילום: ערוץ הכנסת)

זאת ברקע קריאותיו של שר החוץ יאיר לפיד, במהלך פתיחת מושב הכנסת, שם הפציר בחברי הקואליציה להימנע מעימותים מיותרים בעוד התקציב עוד לא עבר: "הממשלה עוד לא התייצבה, התקציב עוד לא עבר. לכל אחד מאתנו יש אחריות - לשמור על הקואליציה, לא לייצר מלחמות מיותרות".

הגם, בשבוע שעבר יו"ר המפלגה מנסור עבאס, התייחס לדיווחים לפיהם ישנה מתיחות בין מפלגתו ליתר החברות בקואלציה, וניסה להנמיך את הלהבות: "אנחנו נמצאים במצב ביניים – התקציב אושר בקריאה ראשונה וכעת יש משא ומתן לאשר אותו בקריאה שנייה ושלישית".

הוא הוסיף כי מתנהל משא ומתן "קדחתני" לדבריו, כדי לאשר את התקציב ואת התוכניות שסוכמו עם מפלגתו. "יש כמה נושאים שהובטחו לרע"ם שאנחנו רוצים ליישם אותם. מי אמר שיש אכזבה או משבר? אנחנו מדברים, יש מו"מ ובסוף נגיע להסכמה", הוסיף.