סגן השר יאיר גולן (מרצ) שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל על ההתפתחויות האחרונות במערכת הפוליטית. בראשית הראיון ב-103FM, נשאל חבר הכנסת מדוע "לא לקחו אותו" לפגישה שקיימה מפלגתו עם ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. הוא השיב: "אני לא ילד בן שלוש שצריך לקחת אותו. אם אני ארצה לפגוש את אבו מאזן אני אפגוש אותו. אני חושב שזה לא צריך להיות כותרת בכלל, אני חושב שעם הפלסטינים צריך לדבר, זה תמיד יותר טוב מלהילחם אחד בשני ואני לא מבין את הסיפור הגדול".

"אנחנו בקשרים שוטפים עם הפלסטינים ואף אחד מהם לא ציוני", הוסיף, "חלקם עסק בעבר בטרור. צריך להפסיק לבחוש בעניין ולהבין שעם הפלסטינים צריך לקיים יחסי תיאום, כלכליים, של ארגון תשתיות. יש כל כך הרבה תחומים". 

המגישים ציינו: "עם כל הכבוד, הדבר שמטריד אותנו זה השביתה של הסייעות שמשאירה עשרות אלפי הורים בבתים. אתה סגן השר הרלוונטי, אורנה נעלמה". סגן השר השיב: "מי שמוביל את המו"מ זה השרה עצמה, היא לגמרי לגמרי בתוך העניין הזה. המאבק של הסייעות הוא מאבק צודק ונכון, ואני חושב שללא ספק צריך לשפר את תנאי השכר שלהן".

לדברי גולן, יש עמדות של פתיחה במשא ומתן, התבצרות של הבריקדות. "אני מניח שזה יסתיים בקרוב", אמר, "נעשה איתם מו"מ פורה ויעיל ונביא סוף לשביתה הזאת כדי לשפר את תנאי ההעסקה. אני חושב שצריך להתיישב בלי תנאים מוקדמים - ברור לנו שצריך לשפר את תנאי השכר".

הפגנת מטפלות מעונות היום (צילום: יח''צ)
הפגנת מטפלות מעונות היום (צילום: יח''צ)

בהמשך הראיון נשאל גולן, שהיה בעברו סגן הרמטכ"ל על פרסום המבצע העוסק ברון ארד, פרסום אליו כאמור הביע התנגדות. "פרשייה כל כך עצובה וכאובה, ואני חושב שבאמת לא צריך לעסוק בכל הפעילות המסווגת, הסודית, שמלווה את הסיפור הזה במשך הרבה מאוד שנים", הדגיש. 

המגישים ציינו כי ראש הממשלה נפתלי בנט לא אהב את הביקורת. "בסדר, אני יכול להגיד כך. אני שמח שלא נגרם נזק מודיעיני, לכן אני חושב שמהבחינה הזאת רה"מ נהג באחריות", הסביר, "אני חושב שמוטב היה לא לפרט בעניין הזה, הוא בחר לעשות את זה אחרת ואני מכבד את זה. אני מקווה שנדע כל העת למצוא את שביל הזהב שמצד אחד לא מסכן את לוחמינו ואנשינו בצורה בלתי מידתית ומן הצד השני להביא לכל הפחות את המידע איפה באמת הוא נמצא. אני מניח שרון ארד כבר לא בין החיים, אז שלפחות נדע איפה הוא".

הוא התייחס לדיווח שפורסם אודות חטיפת גנרל איראני, במטרה להשיג ממנו מידע בנושא, ואמר: "אני פשוט לא יודע, נראה לי לא סביר שייחטף ישוחרר ושום דבר לא יצא באופן יותר גלוי וחד משמעי, אבל לך תדע. לא יודע, אני ניזון כמוכם מהתקשורת". גולן נשאל על הפרסומים שטענו כי שר הביטחון בני גנץ לא עודכן בנושא, ואמר: "אני מציע שתשאל אותם על העניין הזה. אני לא רואה פה סיפור גדול".

"חושב שזו לא באמת ידיעה, אני הייתי חוסך מעצמי את הפרסומים והדיבורים בעניין הזה", אמר, "יש לי תחושה חזקה שאנחנו עושים חדשות מלא חדשות. כל הסיפור של רון ארד, אם יהיה לנו חדשות אמיתיות צריך לצאת עם זה לתקשורת. בכל מקרה, אני לא רואה רווח פוליטי". סגן השר הוסיף כי "הנושא האמיתי והיחידי כרגע על סדר היום בצורה מיידית זה אישור התקציב, כל השאר זה דברים שמלווים את חיינו הציבוריים, אבל הנושא האמיתי זה העברת התקציב. רוב המאמצים סביב הסוגייה הזאת". 

בסיום הראיון הוא נשאל האם התקציב יעבור, והשיב: "יעבור גם יעבור, יש עדיין פערים ומו"מ ואני חושב שזו דוגמה יפה לדמוקרטיה מתפקדת, כולם מדברים עם כולם, רבים מתווכחים ומגיעים בסוף לסיכומים חיוביים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm