עימות מילולי פרץ היום (רביעי) במליאת הכנסת לאחר שסגן השר, ח"כ אביר קארה, הצביע נגד הצעת חוק דמי אבטלה לעצמאיים. עם הצבעתו נגד, צעקו לעברו חברי האופוזיציה בקריאות "איך אתה לא מתבייש?", "בושה" ו-"מכרת את העצמאים". כזכור, מוקדם יותר השבוע דווח כי באופוזיציה נקטו בשיטה חדשה: העלות חוקים שקרובים לליבם של ח"כים מסוימים בקואליציה כדי שייאלצו להצביע נגד מה שהבטיחו. 



ח"כ שלמה קרעי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אביר העצמאים הצביע נגד מה שהוא הטיף לו כל כך הרבה חודשים - דמי אבטלה לעצמאים. ח"כ רגב מסרה: "מכר את השולמנים. הקול של אביר קארה הכריע, לא לדמי אבטלה לעצמאיים". 

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, אמר בתגובה: "קיוויתי שקארה, לו יש ניסיון בהצבעה כפולה, יצביע לפחות פעם אחת בעד החוק. לצערי התבדתי ודווקא מי שרכב כל הדרך לכנסת על גבם של העצמאים תקע להם סכין בגב ברגע האמת. כנראה למד להתנהג כך אצל בכירי מפלגתו''.

מטעמו של חבר הכנסת קארה נמסר כי קיים סעיף בתקציב המדינה שאמור לענות על הצעת החוק הזו. כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן סיכמו יחד עם סגן השר קארה בתחילת החודש על קידום תוכנית כלכלית למען העסקים הקטנים והבינוניים, על מנת לסייע להם בתקופה כלכלית הקשה. 

כזכור, בתפקידו הקודם של קארה, היה ממייסדי קהילת המחאה "אני שולמן". מחאה שנוצרה על מנת לאגד את כל בעלי העסקים העצמאים בישראל ובכך לייצג אותם מול מוסדות המדינה ולדאוג לזכויותיהם.