סגן השר אביר קארה (ימינה) שוחח היום (חמישי) עם גדעון אוקו ב-103FM על התנגדותו לחוק מתן דמי אבטלה לעצמאיים שהעלתה האופוזיציה וגרמה לסערה. בראשית הראיון ב-103FM, נשאל מדוע מנהיג השולמנים שהבטיח לדאוג לעצמאיים, הצביע נגד. הוא השיב: "החוק לא היה לטובת העצמאיים, אלא גורם להם לשלם עוד מיסים לביטוח לאומי, אני מתנגד לדבר הזה, להפריש עוד הפרשה לביטוח לאומי, זה עוד מס".

"לכן לכל העלאת מיסים במדינת ישראל והעלאת מס בדמות ביטוח לאומי אני אתנגד, לא רוצה שאנשים יקבלו אשליה שהיה פה פרס שחשבו לתת להם אתמול, לא היה מדובר בדמי אבטלה אלא במס בתחפושת, להפריש עוד כמה אחוזים כל חודש לביטוח לאומי כדי להיות זכאי אולי".

המגיש השיב: "כדי לקבל את הכסף ביום מן הימים, זה מה שעושים השכירים. אולי צריך להפריש קצת כסף כדי שיצטבר כל שנה כסף"?
קארה ענה: "יש לנו מאזינים ששואלים את עצמם האם יש עצמאי שמוכן להפריש עוד כסף לביטוח לאומי, זו שאלה כן או לא ואם הוא היה מוכן שזה יהיה בצורה וולנטרית ולא בכפייה". יש הרבה עצמאיים שלא רוצים להמשיך לקבל כלום מביטוח לאומי, להפחית את ההפרשות לביטוח לאומי ולדאוג לעצמם לעתיד". קארה הוסיף כי לראייתו לא מדובר בביטוח, אלא במס. "אנחנו הולכים להביא להצעת חוק רשת ביטחון לעצמאיים שמתוך הפרשה הקיימת לביטוח לאומי יעבור תמיד אחוז מסוים לקופה פרטית של בעל העסק שלא צריך להיות מובטל".

בהמשך הראיון, הקריא אוקו לקארה את תגובת ארגון לה"ב להתנגדותו של קרא לחוק הכולל יותר מרבע מיליון עצמאיים: "אם אביר קארה היה דואג לנו, היה יכול להעביר את החוק גם אם לא מושלם ולפעול כדי לתקן ולשפר אותו. הוא בחר משיקולים פוליטיים להפיל את החוק וזו הייתה הזדמנות לתקן עוול היסטורי".

קארה הגיב: "עד שהגחתי לאוויר העולם לפני שנתיים וחצי, אף אחד לא דיבר על עצמאיים, אמרת ששבע הצעות חוק נפלו בשנתיים האחרונות, נפלו 29 הצעות חוק משנת 96, 28 מתוכן היה גרועות לחלוטין, שלא משנה מי היה מביא אותן הייתי מצביע נגד".

בשאלה האם לדעתו טמנו לו מלכודת, השיב: "מה עשו חברי הליכוד שחברו להצעה של אבו שחאדה? כשהליכוד מצביעים ביחד איתם תדע שזה יעשה נזק לציבור, מה שקרה אתמול הם מתכננים שבוע, כל הצעות החוק הפרטיות מהאופוזיציה עולות ביום רביעי, כל יום רביעי יעלו הצעות חוק פופוליסטיות שהקואליציה תדחה אם לא יהיה סיכום. לא רק שהעלו הצעה פופוליסטית אלא העלו הצעה כל כך גרועה שזה מקומם. רציתם לעשות משהו? תעלו משהו טוב שיהיה משא ומתן ושיהיה כדאי לקדם את זה".

בסיום הראיון נשאל קארה תוך כמה זמן יעלה חוק חלופי שידאג לעצמאים, והשיב: "בליל ההסדרים סיכמתי על כמה דברים, התחייבנו על רשת ביטחון אמיתית וסיכמתי עם שר האוצר וראש הממשלה שבנובמבר נביא את הסיכום שלנו לרשת ביטחון לעצמאיים. מה שלא קרה כאן מ-96, אני מקווה שבמאה הימים אשלים את ההבטחות שלי לבוחרים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm