קנצלרית גרמניה היוצאת אנגלה מרקל לא צפויה להיפגש עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו במהלך הביקור שתערוך בישראל בתחילת השבוע הבא. בביקוריה הקודמים נפגשה מרקל עם יושבי ראש האופוזיציה דאז, כמו ציפי לבני בשנת 2011. שלוש שנים מאוחר יותר נפגשה עם יצחק הרצוג בעודו מתפקד כיו"ר האופוזיציה, במהלך ביקור שערך בברלין. 

היחסים בין מרקל לבין נתניהו היו חוו עליות ומורדות, כשבמהלך השנים האחרונות היו קרירים. בין השניים היו חילוקי דעות בנושא הפלסטיני. כמו כן, מרקל חשה שפעם אחר פעם נתניהו לא עמד במילתו בסוגיות שונות. ב-2017 חלה הצטננות נוספת ביחסי שני המנהיגים לאחר שמרקל ביטלה פסגה משותפת של ממשלות ישראל וגרמניה על רקע העברת החוק שמאפשר הפקעה של קרקעות פרטיות של פלסטינים.

מרקל צפויה לנחות בישראל במהלך מוצאי השבת הקרובה. ביום ראשון בבוקר היא תיפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט במלון המלך דוד בירושלים. לאחר מכן, תתקיים פגישת עבודה מורחבת בהשתתפות בכירי הפמליות- הישראלית והגרמנית. בסמך לשעה 11:00 תתקיים ישיבת ממשלה חגיגית בהשתתפות הקנצלרית. שעה לאחר מכן, יקיימו בנט ומרקל מסיבת עיתונאים. עוד במהלך הביקור, תיפגש מרקל עם הנשיא הרצוג ושר החוץ יאיר לפיד. כמו כן, תבקר ביד ושם.