ראש השב"כ והשר לשעבר יעקב פרי התייחס הבוקר (שישי) לפרשת המכתב האנונימי שנשלח לוועדה למינוי בכירים השבוע, העשוי לעכב את מינויו של ר' לתפקיד ראש השב"כ הבא. בריאיון לתוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM, אמר פרי כי "אני מאוד לא אוהב מכתבים אנונימיים. לדעתי אם למישהו יש הערה או חומר שאמור או עלול לפסול את מינויו ראש השב"כ החדש צריך להיות לו אומץ ציבורי, ובתנאים כאלו ואחרים לבוא לוועדה ולטעון את עמדותיו, אפילו באופן חסוי". 

על פי הפרסומים מהשבוע, המכתב האמור מתאר לכאורה התנהגות בלתי הולמת מצידו של ר' שמעלה חשש לפגם מוסרי וערכי, ובעקבות כך מחייבת בדיקה שעשויה לעכב את המינוי. על כך אמר פרי: "אנחנו רואים את התופעה הזו של המכתבים האנונימיים - חלקם יש בהם חומר וחלקם הם אוסף של רכילויות. המכתבים מגיעים ערב לפני מינויי התפקידים הבכירים". עוד אמר פרי ושיתף כי קיומו של המכתב אכזב אותו: "זה מתסכל ומפריע, אנחנו מדברים על ארגון שהערכים שלו הם מאוד גבוהים. אין ספק שזה יוצר תחושות תסכול בקרב המנהלים ומפריע למהלך התקין של מינוי כל כך רגיש ובכיר".

בהמשך, שיתף ראש השב"כ לשעבר את משעל והמאזינים בחוויה דומה שעבר בעצמו: "ערב מינויי מישהו טען שיש לי קשר חברי עם ערבים פלסטינים". פרי המשיך וסיפר: "בפעם השנייה כשהייתי כבר ראש השירות הגיע מכתב אנונימי ליצחק שמיר וטענו ששיפצתי את הלשכה ושביקשתי צבע אחר לאוטו שנסעתי בו. גם יצחק רבין וגם יצחק שמיר בדקו את העניין איתי ועם עוד מספר אנשים, וזרקו את העניין לסל". פרי סיכם ואמר כי "מניסיון אישי ומהמון מקרים שהייתי עד להם - הזיכרונות והצלקות נשארים. לחץ המבצעים והעבודה האינטנסיבית משכיחה את זה עם השנים, אבל הדבר האלו חרוטים על ליבך".

כשנשאל, האם קיומו של מכתב אנונימי שמציג כשלים והתנהגות בלתי הולמת מצד מועמד, מהווה שיקול כשרוצים למנותו לתפקיד בכיר, השיב פרי כי "ברגע שמגיעה תלונה על הועדה לבדוק אותה. יכול להיות אמת במכתבים אנונימיים. לפעמים הדברים יכולים להיות נכונים ולכן צריך לבדוק אותם". בנוף אמר: "יש חלק גדול מהמכתבים שמונעים מתוך תסכול, לעיתים בגלל חשבון אישי. אותה תלונה הוגשה על מינוי ראש השב"כ והעבירו אותה ללא התייחסות כי לא מצאו בה אמת".

בנוסף, דיבר פרי על ביצוע בדיקת פוליגרף ואמר כי הוא תומך בשימוש בה, אך לא בכל מקרה: "אם מדובר בטוהר מידות - פוליגרף הוא מכשיר יעיל. אם מדובר ברכילויות אחרות המכשיר הזה פחות מדויק". פרי הסביר כי לדעתו "צריך לבדוק מה גוף התלונה ובאיזה כלים ניתן להשתמש לצורך זה. אין לי ספק שצריך לבדוק את התלונה בשביל להאשים או לטהר את המועמד". עוד אמר כי "בודק פוליגרף טוב יודע לבדוק ואי אפשר להערים. אפשר לנסות לעשות תרגילי נשימה ודברים מהסוג הזה אבל זה לא עוזר. בודק טוב יגיד לך איפה אתה משקר ואיפה אתה דובר אמת".

פרי, שכיהן כשר המדע והטכנולוגיה בממשלת ישראל ה-33 התייחס בסוף השיחה לאירועים הפוליטיים האחרונים. על הממשלה אמר: "אני רואה השתדלות. אני רואה שרים שרובם באו לעבוד, ומתייחסים לעבודה ברצינות. אני מרוצה מאוד מהעובדה שבמידה מסוימת הארץ שקטה, אין לנו כל ערב מסיבת עיתונאים דרמטית". עוד אמר כי לדעתו יש לממשלה הזו עבודה מאוד ארוכה וקשה, היא צריכה לפתור הרבה בעיות. הם לא יספיקו לעשות את הכל". 

פרי התייחס לנאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט באו"ם ומתח ביקורת על כך שהוא לא התייחס לפתרון מדיני מול הפלסטינים: "העובדה שראש הממשלה שלנו לא מזכיר את הסוגייה הפלסטינית בנאום באו"ם ויש מן תחושה שעם הממשלה הזו אי אפשר לעשות פתרון מדיני - זה לא דבר חיובי". עוד אמר: "אי אפשר לשכנע את נפתלי בנט ללכת לכיוון של פתרון מדיני אז כל מה שיש לנו זה להתפלל שהרשות הפלסטינית לא תקרוס ולעשות מה שאפשר בעזרת כוחות הביטחון".

על יאיר לפיד אמר כי לדעתו הוא התבגר וכעת "ראוי ויוכל לתפקד כראש ממשלה. הוא צבר מספיק ניסיון ולדעתי הוא יכול לעמוד במשימה".