"יש תאריך תפוגה לממשלה הזו": חילוקי הדעות בקואליציה סוקרו בהרחבה בשבוע האחרון, ביניהם גם הסכסוך בין שר הביטחון, בני גנץ (כחול לבן) לבין שר החוץ יאיר לפיד (יש עתיד), שמרמזים על אפשרות סבירה שהראשון יפרוש מהקואליציה, לאחר שהבין כי נגוזו סיכוייו לכהן כראש הממשלה. על רקע דברים אלו הכחשות מצד הליכוד ראו אור, ונראה כי האפשרות לחבור לגנץ כדי להקים ממשלה חלופית נכשלה. אך האם ישנן עוד אפשרויות? ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) סבור שכן, והסביר את דבריו בראיון הבוקר (ראשון) לגדי נס ברדיו צפון 104.5FM

"הסיכויים שלנו לחזור טובים מאוד", ענה אוחנה לשאלה על סיכויי החזרה של ממשלת ליכוד בראשותו של בנימין נתניהו. "יש תאריך תפוגה לממשלה הזאת, היא לא יכולה להחזיק הרבה זמן מעמד", הוסיף. "רואים את זה בכל התחומים - יש רק ירידה ונפילה", אמר עוד. "בנט קיווה שברגע שהוא יעמוד בראש, הציבור יתאהב בו, רואים שהציבור פחות תומך בו".

על הסיכוי לחבר את איילת שקד ואחרים מהקואליציה לממשלה חלופית, אמר חבר הכנסת: "אני חושב שהדרך היחידה של שקד להציל מכבודה העצמי המעט שנשאר, זה לעשות מהלך להפיל את הממשלה הזאת. אנחנו לא עד כדי כך סלחניים שנקבל אותה לליכוד. עם זאת, כל אחד יכול להתפקד לליכוד". 

כשנשאל על המגעים עם גנץ ועל האפשרות שיצטרף לממשלה אחרת, ענה אוחנה: "יש סבירות שהממשלה תיפול. אחד התרחישים זה גנץ, אבל לא רק הוא. יש הרבה תרחישים, ואחד מהם יתממש". על הרחשים לשינוי הנהגה בליכוד הגיב: "כטבעה של מפלגה, בוודאי שלא כולם מיישרים קו. אנחנו המפלגה היחידה שמקיימת בחירות פנימיות, ולכן יש קולות שונים".

בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"לא היו כאלה דברים בזמני"

את הביקורת על גל האלימות המחודש בחברה הערבית מעבירים לא רק על הממשלה הנוכחית, אלא גם על קודמתה שנטען שלא פינתה מספיק מסדר יומה על מנת להתייחס לסוגייה הקשה בכובד הראש הנדרש. אוחנה, שכיהן בתפקיד השר לביטחון פנים בממשלה הקודמת, הגיב לדברים: "התרגלתי לכך שהאש מופנית לכיווני. בכל תחום הממשלה הזאת מאשימה בחדלונותיה את הממשלה הקודמת".

השר עמר בר לב וח''כ מירב בן ארי בוועדה לביטחון פנים (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
השר עמר בר לב וח''כ מירב בן ארי בוועדה לביטחון פנים (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"השר הנוכחי עמר בר לב אמר זאת גם", הוסיף. "פניתי אליו במכתב על כל מה שעשינו בזמן כהונתנו". "לא יכולים להתעלם מהפשיעה בחברה הערבית, אבל לא היו כאלו דברים בזמני", השיב השר לשעבר. "בשבוע הראשון שלו, בר לב סירס את השוטרים. כאשר היה ירי בדיר אל אסד ואמר 'למה השוטרים יורים?'. המשטרה מסורסת".