למרות התמיכה שמעניק שר החוץ יאיר לפיד לחבר מפלגתו, השר לענייני מודיעין אלעזר שטרן, בעקבות הדברים שאמר ב-103FM, היום (שני) מסרו גורמים מעורים בפרטים כי גוברות הערכות לפיהן שטרן לא ימונה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. כרגע נראה כי המועמדים המובילים הם אירנה נבזלין, דני דנון ומייקל אורן.

אתמול רואיינו שלושה מועמדים נוספים לתפקיד, כאשר מלבדם יוצגו לוועדה שלושה שמות נוספים ועד יום רביעי יוגשו שלושה שמות נוספים. השאיפה של הוועדה היא להציג מועמדת, או מועמד, עליהם יש הסכמה רחבה עד ל-24 באוקטובר.

אתמול אמרה חברת הוועדה ובעבר נשיאת ויצו העולמית, הלנה גלזר, כי תעמת את שטרן מול הדברים שאמר, כאשר יגיע להתראיין למשרה: "כשהוא יגיע לראיון, מבטיחה שאשאל אותו על האמירה הזאת. מגיעים טלפונים גם על מועמדים אחרים לתפקיד, חבל, אבל זה מה יש. אני לא מתבטאת כרגע, אבל כשיראיינו אותו אשאל את השאלה הזאת".

כנשאלה אם הדבר ישפיע על בחירתו, השיבה: "אני לא יודעת. תלוי מה הוא יגיד, מה יבדקו, ויש רקורד לאדם. לפעמים אדם יכול לעשות טעות, אם הוא יגיד שזאת טעות, והשאלה הנוספת היא מה הוא עשה בדברים אחרים, כולל גם בנושא נשים. הוא הרי לא התעסק רק בנושא אחד".