ינון מגל ובן כספית השוו הבוקר (שני) בתוכניתם ב-103FM בין התפטרותו של קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, מתפקידו בעקבות חקירה בחשד כי הציע שוחד תמורת סיקור חיובי, לבין הפרשות בהן נאשם יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו. בנוסף השניים דנו בעתידו הפוליטי של נתניהו ובשאלה האם עליו לפרוש כדי לשפר את סיכויי הליכוד לחזור לשלטון.

בן: האיש (קורץ) הואשם, נחקר באזהרה במשטרת וינה על זה שהוא קיבל סיקור אוהד ותמורת זה הוא נתן כסף. זאת אומרת לא כסף, אלא השתמש ביכולת השלטונית לקנות מודעות באיזה עיתון. אנחנו מקבלים את תיק 4000 רק באוסטרית, והכי מגניב זה שהדיקטטור הזה, קורץ הפשיסט לכאורה, מיד התפטר.
ינון: כיוון שהשותפים שלו הראו לו את הדלת.

בן: מה המסקנה? לנתניהו כל החבר'ה מסביב עכשיו מתחיל באריה דרעי ליצמן וגפני נמשך בניר ברקת, ישראל כ"ץ דודי אמסלם שמנסה להכתים חברי כנסת בליכוד.
ינון: בנט, סמוטריץ'?

בן: הם לא.
ינון: בנט נתן גיבוי לנתניהו, אמר שרודפים אותו, סמוטריץ' ודאי.

בן: אתה טועה כי לא שמעת מה אני אומר. אני התכוונתי לשותפיו הקואליציוניים של קורץ שאומרים 'אנחנו רוצים להמשיך את השלטון אז אנא ממך תפנה'. בנט לא היה, הוא השאיר אותו בחוץ.
ינון: אבל שותפיו של נתניהו אמרו שרודפים אותו שזו לא סיבה לפרוש ושהם נותנים לו גיבוי. גם מצביעיו, הצביעו לו הכי הרבה במדינת ישראל.

בן: למה בנט לא? כי הוא תמך בנתניהו אבל בממשלה הרלוונטית לא היה בקואליציה, לכן לא העלה ולא הוסיף. מי שהיו צריכים לקום ולהגיד לו ולהראות לו את הדלת ולהגיד 'אנחנו נגד ממשלת השמד של סער'. אם אתה זז תגיד פריימריז, או ישראל, או ניר, או שמיל, ויש ממשלה מלא־מלא וינון מגל יכול להיות שר התחבורה.
ינון: לא נמאס לכם להגיד שביבי ילך? אנחנו לא רוצים שהוא ילך, לא רוצים שייקח הסדר טיעון, אנחנו מצביעים לו. יש לו הכי הרבה מנדטים מכל הפוליטיקאים 'ביי פאר', יש לו 58 מנדטים בסקרים, תמיכה ציבורית מטורפת, הוא מנהיג שלנו. תפסיקו. מישהו מתקרב אליו בליכוד? תפסיקו עם הבדיחה הזאת. אם זה שוחד מה שאילן ישועה לכאורה הציע לבנט, זה הצעה לשוחד וכמו בתיק 2000 בפרקליטות הייתה צריכה לבדוק את בנט למה הוא לא דיווח, לא?

בן: אתה טועה. תשמע, 'אנחנו לא רוצים שביבי ילך'? אתם לא הבנתם שהוא כבר הלך, וברגע שהוא הלך, הוא איננו. אם השלטון לימין אכן חשוב, יכול היה נתניהו למנות את היורש, להגיד זה בפיקדון במקום למסמס לעכב בכל דרך את המשפט הוא היה יכול להיות לקראת הסוף.
ינון: אנחנו לא רוצים, מתחננים לנתניהו: אל תישבר, אל תלך. תמצה את העניין, אנחנו מאחורייך. עם כל הכבוד אתה לא יכול להגיד שהוא איננו על מי שיש לו 58 מנדטים, רק למפלגה שלו בסקרים 35 מנדטים, הוא כוכב שכל פתיחה שלו בפייסבוק זה מאות אלפי צפיות. אתה מבין? זה לא רציני. כשאני אומר על גדעון שהוא איננו, זה כי אין לו מצביעים במנדטים, האיש לא קיים. קצת פרופורציה.

בן: אתה בוא נאמר בחודשים האחרונים מאז הקמת הממשלה מתעסק בעיקר בווירטואליה, ואני מתעסק בחיים. אני מסתכל על ממשלת ישראל שקיבלה את אמון הכנסת, ראש האופוזיציה ולא משנה כמה מנדטים יש לו, הוא צריך רוב ואין לו. עושה רושם שהוא מתחיל בהתפוגגות. בדיעבד, אני מקבל את התיקון שלך, לנתניהו יש אלף נשמות. אסור להספיד אותו. הנה, אירוע היסטורי, אני מקבל במלואו את התיקון של ינון.
ינון: אתה חוזר בך?
בן: אני חוזר בי.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm