מתלוננת נוספת, כיום כבת 46, חשפה הערב (שני) במהדורה המרכזית של חדשות 13 את עדותה, המחזקת לכאורה את התבטאותו של שר המודיעין אלעזר שטרן, על כך שכראש אכ"א, נהג לגרוס תלונות על הטרדות מיניות אנונימיות.

היא סיפרה כי בשנות ה-90, עת שהייתה קצינה בבה"ד 1 ושטרן היה מפקד הבסיס, היא התלוננה בפניו נגד קצין שטענה כי הטריד אותה ושלוש חיילות נוספות. 

לדבריה, הקצין הסיע אותה הביתה וניסה לנשק אותה, ואף התברר לה כי ביצע מעשים דומים בחיילות נוספות. אלא שאז, הגיעה להתלונן על כך למפקד הבסיס שלה דאז, שטרן, וסיפרה: "הוא חייך, היה לו חיוך של 'איזה שטויות' והוא אמר 'זה בסדר, אני אבדוק'". אלא שלטענתה, כשניסתה לברר כיצד התקדם הסיפור – הוא התחמק.

היא אף ציינה כי לאחר תלונתה, היא חשה בהתנכלות מצד חיילי הבסיס, ואף הבהירה כי אותו קצין נשאר בתפקידו. "היה לי סיוט בבסיס, היו שם קצינות שנעלמו והועברו מהתפקיד כי התלוננו, האווירה בבסיס לא מצאה חן בעיניהן, כמוני". 

"אני השתחררתי ארבעה חודשים לפני התאריך המיועד, התבאסתי מהדרך בה הדברים התנהלו, שהצליחו לשבור אותי, סיימתי את השירות בטעם רע", סיפרה.

מלשכתו של שטרן נמסר בתגובה לראיון: "מהפרטים הבודדים שנמסרו לנו נראה שמדובר באירוע המוכר לשר שטרן והוא טופל בחומרה על ידו. מקום שירותו של הקצין שונה ומשך שירותו קוצר. השר שטרן, אז מפקד בה"ד 1, טיפל בנושא בצורה ישירה וחמורה, הן ברמה הפיקודית והן בהשפעה על המשך שירותו וקידומו של הקצין בצהל".

מצה"ל נמסר בתגובה כי "לצבא אין דרך לבדוק תלונות מלפני 30 שנה".

אלעזר שטרן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אלעזר שטרן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


עדות זו הצטרפה לתלונה שפורסמה אמש בתוכנית "הצינור", לפיה, חיילת ששירתה בבה"ד בשנת ה-1995, בשעה שהשר שירת כמפקד הבסיס, טענה כי התלוננה בפני שטרן על הטרדה מינית שעברה, וזה איים עליה שהתלונה לא תצא מהחדר. לטענתה: "הייתי חיילת בבה"ד 1 בין 95 ל-97. אחד הנגדים ניסה להטריד אותי מינית. בחדר היינו נוכחים אני, אלעזר שטרן, המפקד האישי שלי, ואותו נגד שניסה לפגוע בי מינית". 

לדבריה, שטרן אמר כי "'אם את תדברי על מה שהיה פה בחדר, אם תזכירי את מה שהיה פה בחדר או מה שהנגד הזה ניסה לעשות, הימים שלך בצבא יהיו שחורים ומרים. יהיה לך הכי רע בעולם. בצבא את כבר לא תישארי".