חבר הכנסת מיקי זוהר שוחח היום (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם "שבע תשע" ב-103FM והגיב להצהרתו של יולי אדלשטיין כי יתמודד על ראשות תנועת הליכוד. זוהר נשאל מדוע אלדשטיין החליט להודיע על כך בערוצי החדשות, והשיב: "הוא החליט להצהיר על כך בערוצי החדשות וזו זכותו הלגיטימית, אנחנו תנועה דמוקרטית וכל אדם שרוצה להציג את מועמדתו זכאי לעשות זאת".

זוהר נשאל האם ההצהרה קשורה להתמודדות של אשתו על תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, והשיב: "לא חושב שיש לזה קשר ולא רואה איך זה תורם. שוב, אנחנו תנועה דמוקרטית, זו זכותו המלאה להציג מועמדות. עמדתי ברורה, אני תומך בנתניהו ואעשה הכל כדי שנתניהו יהיה יו"ר התנועה ויוביל את מדינת ישראל בעתיד כראש הממשלה כפי שעשה זאת בצורה טובה בעשור האחרון".

בהמשך התייחס לכך שנתניהו נכשל בהרכבת הקואליציה בארבע מערכות הבחירות האחרונות: "אני חושב שבמערכת הבחירות האחרונה, לו נפתלי בנט היה עומד במילתו ובהתחייבותו לציבור של תקום ממשלת שמאל, הייתה קמה ממשלת ימין".

זוהר הוסיף: "אם הוא היה נשאר עם 59 מנדטים של הימין ולא עורק לשמאל ומקים ממשלת שמאל מלא – מלא שנשלטת על ידי התנועה האסלאמית ומנסור עבאס, הייתה קמה ממשלת ימין. בנט רוצה לנצל את ההזדמנות, אולי ההיסטורית שהוא קיבל, לקחת את תפקיד ראש הממשלה עם שישה מנדטים וזה מה שהוא עשה".

לשאלה, האם בבחירות הקרובות המצב ישתנה, הגיב: "יש כמה התרחשויות שאנחנו רואים. מצביעי ימינה נוטשים את נפתלי בנט. ראיתי בסקרים שהוא עומד על ארבעה עד חמישה מנדטים ואני אומר שלקראת הבחירות הרבה יינטשו אותו ויחזרו הביתה, בין אם לליכוד או למפלגות הימין. מצביעי תקווה חדשה יעזבו ויחזרו ימינה לליכוד או למפלגות אחרות. בני גנץ החליט ללכת שמאלה ביג טיים, שמאל קיצוני והוא הולך לאבד מצביעים של כחול לבן".

"אם יהיו בחירות, נעשה הכל כדי שנגיע כמה שיותר מהר ל-61. יש קהל חדש שיבוא לליכוד בבחירות הבאות, וגם אם לא נגיע ל-61, יהיו 59. הדבר החדש שיקרה, זה שהפעם לא יצטרכו להקים ממשלה בשמאל עם התנועה האסלאמית, אלא יצטרכו להקים ממשלה עם הרשימה המשותפת ועם בל"ד והדבר הזה תהיה עליית מדרגה. אני לא חושב שדבר כזה יכול לקרות, אבל בפוליטיקה 'נבר סיי נבר'", הוסיף.

בסיום הגיב על סיכויו של אדלשטיין לערוק מהליכוד: "אני לא רואה אותו עושה דבר כזה. אני רואה אותו מתמודד דמוקרטית כפי שהכריז ואת נתניהו מנצח בפער גדול ונשאר יו"ר התנועה, ואת אדלשטיין נשאר יחד עם הליכוד בצמרת המדינה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103FM