עמית דרי המלווה את המשלחת מבחריין שהגיעה אתמול לכנסת לציון שנה להסכמי אברהם, טען היום (שלישי) בשיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM כי התרחשה תקרית חריגה בינהם לבין חברת הכנסת מהרשימה המשותפת, עאידה תומא סלימאן. "הגענו לכנסת כקבוצה כי הזמינו אותנו לאירוע שהתקיים אתמול בוועדה לקידום הסכמי אברהם, כשיצאנו מהאולם לכיוון היציאה ליד המזנון חלפה על פנינו חברת הכנסת תומא סלימאן והיא הופתעה, ראתה אנשים עם הלבוש המסורתי ושאלה מי אלו, את העוזר שלה בערבית", סיפר דרי. 

"אמרתי אלה חבר'ה מבחריין שבאו לראות את ישראל ממקור ראשון. היא לא הסתכלה אליי, הסתכלה לעוזר שלה ואמרה 'טפי עליהם' בתנועה הידועה והעוזר הסכים. זה היה מן טור של אנשים והאחרונים שמעו אותה. הייתי כל כך בהלם ולא רציתי לייצר דרמה מול החבר'ה שלנו שלא ירגשו לא נעים אז שתקתי אבל אני עד עכשיו בהלם", טען. 



לדבריו של דרי האחרונים בטור במשלחת שמעו את קריאת הגנאי. "האופן בו היא עשתה את זה, בכזה קז'ואל באמצע כנסת ישראל כאילו אנחנו בשוק. אני מקדיש את חיי ועובד הרבה עם ערביי ישראל, אופטימי ורוצה לחלום, אבל יש מנהיגות ויש לה אמירה ובכנסת ישראל הדבר הזה היה בלתי נסבל", אמר.

חברת הכנסת תומא סולימאן סרבה להתייחס ובתגובה אמר מלווה המשלחת כי "אני לא בא להכפיש ציבור, לא סתם תומא סלימאן לא נתנה תגובה, אני חשבתי שהיא תכחיש, לפחות היא לא מכחישה את הדבר וזה עוד יותר מעצבן שהיא אומרת אין תגובה כי היא אומרת 'אני לא סופרת אתכם' והחבר'ה האלה הולכים ומסדרים את זה אצלם".

"זה לא שהם לא חטפו במהלך השבוע קללות ויריקות, נהג דן באמצע תל אביב פתח את החלון ודאג לשלוח כמה קללות עסיסיות בערבית", אמר דרי והוסיף כי "את החיבוקים והנישוקים בשדרות רוטשילד הם קיבלו מעוברי האורח היהודים ברחוב וברוב המקומות שחטפנו ובעיקר ירושלים, באזור שנושק למזרח העיר, היו קללות. היו גם כאלה שמאוד חיבקו, חייב לציין, ערבים שחיבקו", הוסיף דרי. 

"אחד האנשים אמר 'ההורים שלי ואני זוכר את עצמי שהייתי קטן היו מגייסים תרומות לקונפליקט הפלסטיני ותמיד נרתמנו ואנחנו מגיעים לפה ויורקים עלינו'? אבל אני מתבייש שזה בתוך כנסת ישראל", טען.

בסיום, סיפר דרי כי המשלחת מבחריין ביקרה בין היתר גם ביד ושם ובכותל. "ביד ושם היה מאוד מאוד עוצמתי לראות את הפערים, אבל הכי התרגשות זה שהם לא מבינים למה ישראלים עוצרים ומחבקים אותם כשהם מסתובבים עם הלבוש המסורתי".

סירבה להגיב. תומא סלימאן (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
סירבה להגיב. תומא סלימאן (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)


ח"כ רות וסרמן לנדה, יו"ר השדולה לקידום הסכמי אברהם, אמרה בתגובה לתקרית: "חבל לי מאוד שבמקום שבו מכבדים את כל העמים, כנסת ישראל, זוהי קבלת הפנים שקיבלה המשלחת הבחריינית שהזמנתי באופן אישי לכנס השקת השדולה לקידום הסכמי אברהם. התביישתי לשמוע מאחד מחברי המשלחת שמעולם לא ציפה מחבר פרלמנט ערבי לנהוג בחוסר כבוד שכזה באורחים ערבים. מביך, ומבזה. בכוונתי לפנות לוועדת האתיקה בנושא". 

ח"כ אופיר אקוניס ויו"ר השדולה הפרלמנטרית לקידום ויישום הסכמי אברהם, התייחס לטענות ומסר: "לא מפתיע שחברה בסיעה שהצביע נגד הסכמי השלום לא מקבלת ביקור היסטורי של משלחת מבחריין בכנסת. ההתנגדות של הרשימה המשותפת להסכמי אברהם משקפת את התמיכה העקבית שלהם באויבי ישראל, ולא את האינטרסים של מדינת ישראל, כולל אזרחיה הערבים״. 


סייעה בעריכת הכתבה: עודרי גליכמן/103fm