שרת הפנים, איילת שקד, התייחסה היום (שלישי) למשא ומתן שהתקיים עם חה"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) בנושא חוק יסוד ההגירה וציינה כי כשל. לדבריה, במסגרת המשא ומתן הם הגיעו לכדי הסיכום כי החוק יידחה ויוקם צוות שיגיע לנוסח מוסכם, וכן יצויין שחוק יסוד ההגירה אינו נותן מענה לחוק איחוד משפחות.

כמו כן, סיכמו השניים כי ח״כ שמחה רוטמן וח״כ שרן השכל יגישו הצעת חוק פרטית לחוק האזרחות אשר תוצמד להצעה הממשלתית. אלא, שלטענתה, ח״כ רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו".

"האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה. צר לי שהם בחרו להעדיף שיקולים פוליטיים קטנוניים על פני שיקולים לאומיים ובטחוניים״, סיכמה.

בסביבת שקד אמרו בשיחה עם "מעריב": "איילת ושמחה הצליחו להגיע להסכמות אבל גורמים הציונות הדתית והליכוד לא הסכימו. רוטמן היה הגיוני בכל המשא ומתן הזה, הוא הבין שעשה טעות ורצה לחזור בו אבל השותפים שלו ממשיכים לבחור פוליטיקה קטנה פעם אחר פעם". לדבריהם, טרם אישור התקציב וכל עוד האופוזיציה לא מתכוונת להצביע על חוק האזרחות, הוא לא יעלה להצבעה.

רוטמן התייחס לדברים גם הוא, ואמר כי חוק יסוד ההגירה יעלה להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי, לדבריו, "לאחר שהשרה שקד נכנעה ללחצים בקואליציה וסירבה לחזור בה מההתחייבויות המסוכנות שהעניקה לרע״מ ומרצ בחוק האזרחות".

"נכנסתי למו"מ במטרה להגן על גבולותיה של מדינת ישראל והתאכזבתי. ברגע האמת איילת שקד בחרה להישאר מחוייבת לעבאס והורוביץ וסירבה לחזור מההתחייבויות המסוכנות אליהם״, הוסיף.

עוד נמסר מטעמו של רוטמן: ״הסכמתי לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק יסוד ההגירה לאחר שראיתי נכונות מצד סביבתה של שקד להגיע להבנות בנושא. ביקשתי בסך הכל בקשה אחת. שתחזור בה מהכניעה המבישה לרע"מ ולמרצ".

"שקד ושאר החברים בקואליציה חייבים להחליט אם הם רוצים לקדם חוק ציוני ולאומי, ואז ניתן לזה גב, או לקדם חוק שמנסור עבאס יהיה שלם איתו, כי הוא מאפשר לו לקבל, 'ברשות ובסמכות', משאיות של אישורים ו'זכות שיבה' שקטה. שקד בחרה להישאר מחויבת לרע"מ ולמרצ, למרות שנתנו את כל הצ'אנס שבעולם וניסינו להגיע להסכמות", המשיך.

עוד אמר כי "ביום רביעי אעלה להצבעה את חוק יסוד ההגירה שיקבע בחוק איסור על איחוד משפחות, איסור מתן אזרחות למחבלים וכניסת פעילי BDS וימנע דה-פקטו זכות שיבה שקטה. אני קורא לכל מי שעדיין רואה עצמו ציוני בכנסת הזו להצביע בעד".

בתוך כך, בתגובה לדבריה של שקד הוסיף רוטמן כי "נכנסנו למו"מ תוך אמירה ברורה, שתנאי בסיסי יהיה חזרה מההתחייבויות לרע"מ ולמרצ. רק כשדובר על נכונות לעשות את זה, נכנסנו למו"מ".

"בסופו של דבר, כל ההסכמות והדיבורים האחרים הותנו בזה, וכשהתברר שהיא לא מוכנה לתת את ההתחייבות הזאת, כל שאר הפרטים לא היו רלוונטיים. כעת שקד משקרת במצח נחושה. מאכזב מאוד שבמקום לדאוג לבטחון ישראל היא עסוקה שוב בניסיון פתטי לשווק את השקר שלה. חבל", סיכם.