ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (שלישי) בוועידת ג'רוזלם פוסט כי "בישראל יש בעצם שלושה כוחות פוליטיים: כוח לאומי, שלגמרי היית אומר שהוא הימין, הגישה הגלובלית ההומניסטית שהיית מכנה אותה בערך השמאל והדתיים - חרדים ואורתודוכסים".

"במציאות, אנו זקוקים למעשה לשלושת הווקטורים. אנחנו המדינה היהודית, אני שמח שיש חרדים, אבל אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם. לא הייתי רוצה ישראל בלי שמאל", הוסיף.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, תקף על דבריו: "ראש ממשלה לא לגיטמי עם שישה מנדטים, שבכל הסקרים מגרד את אחוז החסימה ומייצג רק את עצמו, רוצה להגביל את השפעת החרדים המייצגים מיליון איש. בנט, לכל הונאה יש סוף. עוד יגיע היום שתוקם ממשלה שתייצג את רצון העם, כולל הציבור החרדי שקיבל בבחירות האחרונות 16 מנדטים".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, התייחס לדברים גם הוא: "דבריו של בנט לא מפתיעים, הוא עשה את זה בברית האחים עם לפיד ורק התחנחן בפני הציבור החרדי כי היה צריך אותו לצרכיו. זה אותו האיש שמשקר במצח נחושה עבור נושאים שמעניינים אותו באותו רגע. לא מפתיע כי בנט גם יודע שהוא לא יצטרך אותנו יותר, כי זו הקדנציה האחרונה שלו במערכת הפוליטית".

ח"כ הרב ישראל אייכלר כתב: "החרדים נמצאים פה כבר מאתיים שנה, עוד מימי התורכים. עליית החסידים, עליית תלמידי הגר"א והעליה התימנית כולם היו חרדיים. הוריו של בנט היגרו לכאן מסן פרנסיסקו. תארו לעצמכם שנשיא ארצות הברית היה אומר שהוא מאוד שמח שיש יהודים באמריקה אבל צריך להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם. הכל יודעים מה ההשפעה הפוליטית של המיעוט היהודי בארצות הברית. העולם היהודי היה מזדעזע".

גם, ח”כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) תקף: "כשבנט מדבר על הצורך להגביל את ההשפעה החרדית הוא שוכח כמה הוא השתמש בה לצרכיו הפוליטיים ולמען הציבור שהוא ייצג בעבר. בשעתו, בעבר הלא רחוק כשהוא היה זקוק ל״השפעה החרדית״ הוא ידע להתחנן לעזרתה. על זה נאמר אתה אומר ״פן ירבה״, ואנחנו אומרים ״כן ירבה״.