שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן יבקש משר החוץ יאיר לפיד בפגישתם היום (רביעי) להגביל את המעורבות הסינית בכלכלה הישראלית - כך אמר בכיר במשרד החוץ האמריקני בתדרוך לכתבים לקראת הפגישה. "כמו שהעלינו מול כל השותפים שלנו, נעלה את הנושא של סין ונהיה כנים לגבי הסיכונים שטמונים בהשקעות סיניות", אמר הבכיר. "ארה"ב רואה בסין מתחרה שמאתגרת את הסדר העולמי".

מאז כניסת הממשלה החדשה בישראל לתפקידה, מיעט ממשל ביידן להעלות את הסוגיה הסינית. הנושא כמעט לא נידון במהלך ביקורו של ראש הממשלה נפתלי בנט בוושינגטון ופגישתו עם הנשיא ג'ו ביידן בחודש אוגוסט. ראש ה-CIA ביל ברנס העלה את הנושא בפגישתו עם בנט כמה שבועות קודם לכן.

בכירים ישראלים אמרו כי לממשלה החדשה יש מדיניות חדשה בנוגע לסין והיא רואה את הנושא כסוגיה של ביטחון לאומי ולא רק כסוגיה כלכלית של השקעות זרות. הסוגיה מרוכזת כיום במטה לביטחון לאומי, שמוביל את השיחות בנושא מול ממשל ביידן.

הבכיר במשרד החוץ האמריקני אמר כי ממשל ביידן עדיין מעוניין לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים שנסגרה בתקופת ממשל טראמפ. עם זאת, הבכיר הדגיש כי בשלב זה אין לו פרטים חדשים למסור בנושא. שר החוץ האמריקני בלינקן מעוניין לדון עם לפיד גם על המצב בגדה המערבית ובמיוחד על סוגיית האלימות של מתנחלים נגד פלסטינים, וכן על המצב הכלכלי והביטחוני ברצועת עזה.

הבכיר ציין כי במהלך הפגישה המשולשת שתתקיים ביום רביעי בין בלינקן, לפיד ושר החוץ של האמירויות עבדאללה בן-זאיד יוכרז על הקמה של שני צוותים לשיתוף פעולה בין ארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות. צוות ראשון יעסוק בקידום דו-קיום בין-דתי, והצוות השני יעסוק בשיתוף פעולה בתחומי המים והאנרגיה.

"אנחנו רוצים לממש את ההסכמים בדרכים חדשות ואנחנו עובדים על דרכים להרחבת ההסכמים", אמר הבכיר האמריקני. "אנחנו מקווים שהנורמליזציה תסייע גם לקידום הנושא הישראלי-פלסטיני".