שר החקלאות ופיתוח הנגב והגליל עודד פורר התראיין הערב (חמישי) בתוכניתם של פרופסור אריה אלדד ורוני בר-און ב-103FM והתייחס לניסיונות הממשלה להעביר את תקציב המדינה, לראשונה מזה שלוש שנים, לאור הקשיים שמפעילים החקלאים, אשר אינם מרוצים מהרפורמה שאמורה לעבור בתחומם: "אין סיבה שלא יעבור, יש דיון אמיתי גם על הרפורמה. הרפורמה תצא לדרך והיא דרמטית וחשובה, אגב, לא רק עבור החקלאים אלא גם עבור הצרכנים שיוכלו לקנות סחורה מגוונת במחירים הוגנים".

פורר נשאל על הצעתו להקים קו ייצור חלב שיעבוד בשבת, שלטענת השדרנים ישאיר את החקלאות ללא הערך הציוני שלה ויפגע ביהדות מדינת ישראל והשיב כי "אין קשר לכך שכשיש מחסור מביאים מחו"ל, לעניין הציונות. החקלאות היא ערך ציוני, ערך חשוב, מדינת ישראל משקיעה בחקלאות. אגב, הממשלה הזאת הולכת להשקיע בחקלאות לאין ערוך יותר מהממשלות הקודמות, באופן דרמטי, אבל זה לא צריך לבוא על חשבון אזרחי ישראל".

"אני חייב להבהיר שאת הפרות חולבים בשבת, ומבחינת החקלאות והחקלאים בישראל הם סיפקו את תוצרת החלב הנדרשת, אבל בגלל שלא היו ימי עבודה אז שפכו בחודש תשרי 2.3 מיליון ליטר חלב וייבשו עוד 16 מיליון ליטר כי המחלבות שאורזות את החלב לקרטונים לא עבדו. והרי לא כל שנה החגים נופלים על אמצע השבוע ויש מיעוט ימי עבודה. וגם אני חייב לומר שהאוכלוסייה גדלה, יש קצת לחץ וכולם אוהבים לאגור. ועדיין לא סביר שבמדינת ישראל 2021 יהיה חסר חלב על המדפים, ולכן לא קורה כלום אם יש קו ייצור שעובד גם בתקופות האלה. אני ביקשתי גם דו"ח כדי שנלמד את האירוע הזה. הבעיה במקרה הזה בכלל לא הייתה של החקלאות והחליבה אלא של ימי אריזת החלב", הסביר השר.

בנוסף, פורר נשאל על האפשרות כי אלי אבידר יתפטר מתפקידו בממשלה, לאחר שלא ימונה לתפקיד שר המודיעין, בעקבות הסרת מועמדותו של אלעזר שטרן מהמירוץ לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית: "נראה לי שבתחנה שלכם ובתחנות אחרות קצת מאוכזבים שבממשלה הזאת יש שקט תעשייתי, אתם התרגלתם לדרמות כל שבוע. קשקוש מקושקש, יש לנו קואליציה יציבה, אלי אבידר הוא שר בממשלה, אלעזר הוא שר בממשלה, יש לנו 61 אצבעות בכנסת. אין אולטימטומים, יש ממשלה שמתפקדת ועובדת. לאלי אבידר יש את התפקידים שהטיל עליו ראש הממשלה והוא מבצע אותם ואין לי ספק שהוא יעשה עוד הרבה דברים".

לאחר מכן, השר נשאל על כובעו השני, כשר לפיתוח הנגב והגליל, אשר רואה לנגד עיניו את האוטונומיה שהתפתחה בדרום הארץ, שם לטענת השדרים יש "מדינה בתוך מדינה, פרעות והשתוללות שאי אפשר לעלות על הדעת". בשלב זה הוא ענה: "בתקציבים הקודמים רואים שפיתוח הנגב והגליל הוזנח במשך שנים ארוכות, בגלל זה בין היתר, הגענו למצב הנוכחי. לפחות אני יודע שאנחנו עושים פעולות דרמטיות כדי לטפל במגזר שאני אחראי עליו בנושא הפשיעה החקלאית שקורית בנגב ובגליל והקמנו צוות משימה מיוחד. זאת פעם ראשונה שכל גופי האכיפה מדברים ביניהם כי צריך לזכור שלא רק משטרת ישראל אחראית על האכיפה, יש גם את היחידה שמפקחת על הנושא של צער בע"ח ואת הסיירת הירוקה ורשות המיסים".

אלדד ובר-און הקשו עליו וטענו כי "שום דבר לא נעשה שם במשך שנים. הנגב מופקר. הכל קורה מבחינת סוגי הפשיעה, אין חוק, לית דין ולית דיין". על כך אמר השר כי "אנחנו לא מוכנים להשלים עם המצב שתיארת. מטפלים בו גם תקציבית, כולל במשרד שלי שהולך להשקיע לראשונה תקציבים גם בתמיכה בחקלאים מבחינת מיגון והקמת מוקד מיוחד שיקשור אותם למשטרה".

פורר אף העביר ביקורת על הממשלות הקודמות, שלטענתו לא דאגו לפיתוח הנגב: "בנושא התמיכה בתרבות שהיה בממשלה הקודמת למשל, תחת האחריות של השר אריה דרעי, בני ברק קיבלה מהמשרד לנגב ולגליל 2.2 מיליון שקל, מודיעין עילית קיבלה 2.1 מיליון שקלים, בית"ר עילית 1.5 מיליון שקלים. והעיר עכו? זו שיש בה אולי את הפסטיבל הכי גדולה בישראל, קיבלה רק 300 אלף שקלים".