מתיחות פוליטית חריגה נרשמה הערב (חמישי) באירוע הפרידה מראש שב"כ היוצא, נדב ארגמן. לפי שני גורמים שהשתתפו באירוע, שהיה סגור לתקשורת, ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בנאומו כי "אנחנו בעידן האנחנו, לא האני". מאוחר יותר, כשהגיע תורו של ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו לברך, הוא דילג על אזכור ראש הממשלה בנט בפתח נאומו, ובירך את כל שאר הנוכחים באירוע מבלי לציין את שמו, בצורה בולטת לעין. לפי אחד הגורמים, אחרי שנתניהו התעלם מבנט צעקו לו מהקהל "סליחה, יש כאן גם ראש ממשלה".

שירות הביטחון הכללי ערך הערב במטה הארגון בתל אביב אירוע פרידה מראש הארגון היוצא, נדב ארגמן, אחרי יותר מחמש שנות שירות בתפקיד. מלבד בנט ונתניהו השתתפו בערב הפרידה גם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש שב"כ הנוכחי רונן בר, שרי ממשלה ושרים לשעבר, בכירי שב"כ ומערכת הביטחון ואורחים נוספים. בברכתו נתניהו פנה להרצוג, לשר הביטחון בני גנץ, ראש שב"כ היוצא ארגמן וראש שב"כ הנכנס - אך לא הכיר בנוכחותו של בנט בברכותיו למכובדים.

במהלך האירוע נפרד בנט מארגמן ואמר כי "הגישה העקבית שהובלת, נדב, ושבעיניי היא מכפיל כח, היא העמקת שיתוף הפעולה והסינרגיה בין שב"כ לצה"ל ולשאר ארגוני הבטחון. פחות אגו, פחות משחקי טריטוריה. כשעובדים יחד, כשמשתפים מידע ומחלקים גזרות, כששמים את המטרה מול העיניים - מגיעים לתוצאות יפות. אגרוף אחד, ממוקד, יהיה תמיד יותר אפקטיבי מחמש אצבעות נפרדות".
 
"דבר נוסף שאפיין אותך, נדב, לאורך כל הקריירה הארוכה שלך, דבר שהפך להיות רוח המפקד בשב"כ ואני מקווה שיימשך גם בתקופתך, רונן - זו היוזמה, הפייטריות. אנחנו צריכים בדיוק את הרוח הזאת, הרוח הנוזעת, שיוזמת, שמציעה. להצביע על בעיות זה לא מספיק. החוכמה היא להגיע לקברניט עם פתרונות ועם הצעות לפעולה", הוסיף ראש הממשלה. 

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברי פרידה: ״אתה מסיים היום כמעט ארבעה עשורים של עשייה למען ביטחון מדינת ישראל ועם ישראל. אזרחי ישראל חבים לך חוב גדול. על מה שהם יודעים ועוד יותר – על הרבה מאד דברים שהם לא יודעים ואולי לא ידעו לעולם. בחמש השנים האחרונות הנהגת את השירות במקצועיות ובנחישות. בממלכתיות, באחריות, בענייניות, ועם הרבה מאד הישגים. הארגון, בהובלתך, סיכל מאות פיגועים והציל חיי ישראלים רבים. חוללת מהפכה טכנולוגית/ פעלת לחיבורים ולשיתופי פעולה בין כל הגופים בקהיליית המודיעין שלנו. מה שהפך את הקהילייה הזו להרבה יותר יעילה. הרבה יותר מדויקת. בשמירה על ביטחוננו, ביטחון מדינת ישראל".

"אתגרי הביטחון בשנים האחרונות בהן הובלת את הארגון, הפכו ליותר ויותר מורכבים. שירות הביטחון הכללי שאמון גם על מאבק בגורמים חתרניים וקיצוניים, שמאיימים על הדמוקרטיה שלנו מבפנים; השכיל בהובלתך, וימשיך להשכיל ולפעול להגנה על אזרחי מדינת ישראל, בכל המובנים – כולל הגנה על מוסדות המדינה והדמוקרטיה כולה וכל זה ברגישות, בתבונה, בשום שכל", אמר.
 
עוד הוסיף הנשיא ואיחל הצלחה לראש השב״כ הנכנס רונן בר ואמר: ״הניסיון העצום והמגוון שצברת עד כה מוביל אותך באופן טבעי לתפקיד, אבל כמו שנדב יכול להעיד, אין שום תפקיד בארגון שיכול לדמות או להוות סימולציה מדוייקת לאחריות הכבדה שמוטלת עכשיו כהה על כתפיך. בפני השירות ניצבים אתגרים רבים ומשמעותיים. אין לי ספק שתתמודד איתם בהצלחה".

ראש השב"כ היוצא ארגמן אמר באותו המעמד: "לכל אחד חשוב להשאיר חותם. תקוותי היא, שהשירות שאני מותיר אחריי יוסיף להיות ארגון ערכי עם חזון בהיר, ברור ופשוט, בבחינת 'מה שלא פשוט, פשוט לא יהיה'. אני חש סיפוק עצום וגאוות אמת על הזכות שניתנה לי להיות חלק ממשפחת שב"כ, לעצב ולהוביל ארגון מיוחד כל כך, ולהימנות על מגיני הארץ הזאת".

"אני יוצא היום לדרך חדשה, כאדם פרטי. מלווה אותי אותו משפט שמלווה אותי כל חיי, והוא תמצית המורשת שהייתי רוצה להשאיר ממני אליכם: 'אם אתם יכולים לחלום את זה – אתם יכולים לעשות את זה'", סיכם. 

מדברי ראש שירות הביטחון הכללי הנכנס, רונן בר: "נדב, איש מבצעים ברמ״ח איבריו. כמפקד יחידה וכראש האגף הנחיל לנו, בדרכו העדינה והמיוחדת את המשמעות של ירידה לפרטים, חתירה למגע, חשיבה על כל מקרה ותגובה אפשרי והערכות לכל תקלה. אבל יותר מהכל, נדב בלט בשאלת ה״למה״. במציאות משתנה ובעיקר בארגונים מבוססי מורשת ומסורת מבצעית, שאלת הלמה היא זו שעושה את ההבדל".

"השותפויות הבינארגוניות הנדרשות היום הן הדרך היחידה להתמודד עם מארג כל כך רחב, כל כך מגוון וכל כך משתנה של איומים כפי שאנו, אנשי קהילת המודיעין, מזהים והן אינן נדרשות להתבסס על הגדרת חידוד גבולות אלא על יצירת מרחבי שיתוף, הוסיף.

ביום שני הממשלה אישרה את מינויו של רונן בר לראש שב"כ. בר, בן 55 שמתגורר באזור השרון, כיהן כסגנו של ראש הארגון נדב ארגמן במשך שלוש שנים. בטקס החילופים שנערך במשרד ראש הממשלה בירושלים ביום רביעי אמר כי האלימות הגוברת בכלל ובחברה הערבית בפרט היא "משימה לאומית".

"השירות לא יישאר לעמוד מנגד", הדגיש והוסיף כי "אחרי שנלמד את הנושא, נציג את האיזון הנכון שבין תרומתנו לחיזוק המשטרה לבין הגברת מעורבות השירות".

ראש שב"כ היוצא, נדב ארגמן, אמר בטקס החילופים כי הוא "גאה להותיר מאחוריי ארגון חשוב מאין כמותו בהגנה על ביטחון ישראל". עוד הוסיף כי "ההגנה על מדינת ישראל והתרומה לחוסנה הביטחוני, הלאומי והמוסרי, הם משימה שלא נגמרת".