חברת הכנסת רות וסרמן לנדה, ממפלגת כחול לבן, תקפה הבוקר (שבת) את השר לענייני מודיעין אלעזר שטרן, על רקע אמירותיו כי גרס תלונות אנונימיות בעת שכיהן כראש אכ"א. לנדה, שהשתתפה בכנס "שבתרבות" בבאר שבע, השיבה לשאלת המראיין בנושא כי "אדם שעשה מעשה כמו למשל לגרוס תלונה של מי שהוטרדה מינית, לא צריך להיות שר, לא חבר כנסת וכמובן לא יו"ר הסוכנות היהודית, נקודה".

דבריה של חברת הכנסת מגיעים על רקע ביקורות נוספות שסופג השר שטרן, שמאז אמירת הדברים הספיק להסיר את מועמדותו לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. בהודעת פרישתו מסר שטרן כי "באווירה שנוצרה, איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי כרגע לבחירה לראשות 'הסוכנות היהודית'".

ח"כ וסרמן לנדה מסרה בנוסף כי "בהמשך לדבריי בארוע שבת תרבות בבאר שבע הוספתי ואמרתי כי השר שטרן חזר בו והתנצל על דבריו ואף הבהיר כי אף תלונה של הטרדה מינית לא טורפדה או הושתקה. כמו כן צריך לבדוק את הפרטים ולהגיע לחקר האמת".

לנדה אינה הראשונה מהקואליציה להעביר ביקורת על השר מיש עתיד, לאחר שבמהלך השבוע אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ: "דבריו פסולים, גם תלונה אנונימית צריכה להיבדק". בנוסף, גם שרת הפנים איילת שקד הגיבה לדברים ומסרה: "כשחיילת תחת מפקד ולא רוצה להסתבך, לגיטימי להגיש מכתב אנונימי".